Søvnrytme - 9 mdr.

16. april 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvnrytme - 9 mdr.

Hej Helen.

Tak for en dejlig hjælpende netside.

Jeg har et lille problem. Min dejlige dreng på 9 måneder. Har aldrig sovet igennem.
Vi håbede det kom langsomt af sig selv. Men da det nu ikke er sket, tænkte vi at vi skulle have lidt råd med på vejen.

Vores dagrytme er således.
Han står op kl 06.30-07.00
Får ca 3/4 dl grød. Og vand af kop (drikker kun meget lidt vand måske 20-50 ml.).
Kl 09.00 150 ml mme flaske.
Kl 09,15 Sover formiddagslur i barnevogn (sover ca 2 timer)
Vågner igen kl ca.11-11.30. Får frokost. Som enten er grøntsags mos eller grød. Mængde er som morgenmaden, nogle gange spiser han mindre.
Kl 13.00-13.30. 180 ml mme flaske
Kl 13.30 lur til kl ca 15.
Kl 16.00 150 ml mme
Kl 17.15 aftensmad. For det meste moset mad af vores. Mængden er som morgenmad
Kl 19.00 180 ml mme.
19.15. Sove tid. Sover efter 5 minutter.
Kl 22.00 vågner med et skrig. Nogle gange sover han videre efter at have fået sut.
Kl 23-24.00. Vågner. Roder rundt. Får 150-180 ml mme
Kl 04.00-04.30. Vågner 150 ml mme.
Står op kl ...

Annonce

... o6.30.

Jeg har følgende spørgsmål.
1: skal jeg ændre på kosten og mad- mælk indtag om dagen ? Har ikke givet så meget ikke moset mad, da han ingen tænder har.
2: hvis jeg skal stoppe med at give flaske om natten. Hvordan gør jeg så det bedst?
Skal jeg blot tage en flaske fra eller skal jeg blande mere vand i flasken, og derved fortynde mme.
3: skal vi lægge ham på eget værelse? Han lægger nu i sin egen seng i Soveværelset.
4: er det normalt at et barn på 9 måneder ikke sover mere end fire timer som oftest samlet ? Vi har prøvet i alt ca 3 gange at han sov fra 19-05.00 på de her 9 måneder.

Har prøvet at undlade en flaske og har også prøvet at give vand om natten. Det gør blot han græder eller/og at han ikke kan finde ro og lægger og vender og drejer sig i sengen i timer.
Så har haft svært ved at holde fast i det.

Han er om dagen glad og tilfreds og har nemt ved at falde i søvn. Han virker ikke tryghedssøgende om natten. Men han virker som om han oplever meget om natten.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne