Brev:
Søvn og dårlige vaner
21. februar 2014
Alder:
4 mdr.
Søvn og dårlige vaner
Hej Helen
Tak for svar på sidste brev om urolig/dårlig søvn!
Vi har forsøgt at indskærpe, så han ikke sover dagen væk, hvilket os er gået okay!! Han er ikke så let længere at ligge ud i sin barnevogn og selv falde hen! Det kræver lidt overtalelse samt, at han har mange opvågninger. Bla. 7 gange på 2,5 times lur:0(
Om natten vil jeg dog sige der er sket lidt! Vi får ham puttet omkring kl 20, sommetider 20.30. Her vågner han så første gang til midnat! Og derefter er det forskelligt! I nat vågnede han først anden gang kl 4! Men efterfølgende sover han så ikke så godt længere ! 5.15 var han vågen og frisk! Jeg ved os godt at kl 6 har han i princippet fået sine ti timer! Vi har ligeså haft 5 gode nætter, hvor han først har været vågnet ml 2-4 første gang!
Kristian er nu 15 uger. Mit spørgsmål denne gang eller frustration går på, at for at vi kan få ham puttet til natten skal han svøbes i sin dyne og så går min kæreste med ham ca en halv time før han kan ligge ham! Det samme foregår ved hver natamning, at når jeg har ammet ham skal han svøbes og gåes med til vi føler han er langt væk til at kunne ligges tilbage i liften! Jeg haf forsøgt at svøbe ham efter amning og ligge ham direkte i liften, det går desværre ikke så hensigtsmæssigt og han begynder at rode rundt og klynke:( sut er han ikke så nem at trøste med desværre!!! Herved bruger jeg pludselig lang tid på at amme ham om natten og jeg døjer derfor med at falde i søvn igen:( jeg synes ellers ikke det ville være et problem T skulle amme ham en 2-3 gange i løbet af natten, hvis jeg bare kunne ligge ham direkte tilbage!!
Hvordan får vi brudt denne dårlige vane??
Endvidere har jeg forsøgt at amme ham i sengen og lade ham falde i søvn der! Det har kun gået 2 gange plus jeg synes jeg sover dårligt og føler heller ikke jeg får ham dækket ordentligt til med dyne!
Håber du kan hjælpe og har nogle forskellige forslag ?? :)
Med venlig hilsen
Rikke