Søvn og dårlige vaner

21. februar 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Søvn og dårlige vaner

Hej Helen

Tak for svar på sidste brev om urolig/dårlig søvn!

Vi har forsøgt at indskærpe, så han ikke sover dagen væk, hvilket os er gået okay!! Han er ikke så let længere at ligge ud i sin barnevogn og selv falde hen! Det kræver lidt overtalelse samt, at han har mange opvågninger. Bla. 7 gange på 2,5 times lur:0(

Om natten vil jeg dog sige der er sket lidt! Vi får ham puttet omkring kl 20, sommetider 20.30. Her vågner han så første gang til midnat! Og derefter er det forskelligt! I nat vågnede han først anden gang kl 4! Men efterfølgende sover han så ikke så godt længere ! 5.15 var han vågen og frisk! Jeg ved os godt at kl 6 har han i princippet fået sine ti timer! Vi har ligeså haft 5 gode nætter, hvor han først har været vågnet ml 2-4 første gang!

Kristian er nu 15 uger. Mit spørgsmål denne gang eller frustration går på, at for at vi kan få ham puttet til natten skal han svøbes i sin dyne og så går min kæreste med ham ca en halv time før han ...

Annonce

... kan ligge ham! Det samme foregår ved hver natamning, at når jeg har ammet ham skal han svøbes og gåes med til vi føler han er langt væk til at kunne ligges tilbage i liften! Jeg haf forsøgt at svøbe ham efter amning og ligge ham direkte i liften, det går desværre ikke så hensigtsmæssigt og han begynder at rode rundt og klynke:( sut er han ikke så nem at trøste med desværre!!! Herved bruger jeg pludselig lang tid på at amme ham om natten og jeg døjer derfor med at falde i søvn igen:( jeg synes ellers ikke det ville være et problem T skulle amme ham en 2-3 gange i løbet af natten, hvis jeg bare kunne ligge ham direkte tilbage!!

Hvordan får vi brudt denne dårlige vane??

Endvidere har jeg forsøgt at amme ham i sengen og lade ham falde i søvn der! Det har kun gået 2 gange plus jeg synes jeg sover dårligt og føler heller ikke jeg får ham dækket ordentligt til med dyne!

Håber du kan hjælpe og har nogle forskellige forslag ?? :)

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor