Altid sovet urolig om natten

24. januar 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Altid sovet urolig om natten

Hej Helen :)

Min søn er 11 uger og siden han blev født, har han sovet meget uroligt om natten!

Kan lige fortælle lidt om vores rytme:

Vi står op ml. 6-7, oftest tættest på 7. Her bliver han ammet, puslet og leget med! Han kommer ud til formiddagslur ml 8-10, alt efter hvornår vi står op! Her sover han som oftest ml 2-3 timer! De sidste dage er formiddagsluren gået lidt fløjten, hvor jeg ikke har kunne få ham til at sove. Eller os tager han kun 1-1,5 time.
Uanset hvad, kommer han ind og vi pusler, ammer og leger igen! Han kommer ud igen ml 12-13 og tager også gerne 2-3 timer her! Vi gentager samme ritual igen i hans vågne timer og så får han en powernap i barnevognen ml 17-19 på 0,5-1 time!

Efter sidste lur begynder han og blive hurtigt pylret og er svær at gøre tilfreds! Legetæppet magter han ikke, gider ikke ligge for sig selv, gider heller ikke rigtigt sidde/ligge hos os! Han kan godt lide at blive gået på armen med, hvor han ligger på maven!

Jeg bestræber mig på at amme ham hver time, for at fylde ham godt op til natten! Og vores putteritual starter ml 19.30-20-30 og består i, at ved sidste amning slukkes alt lys og tv'et dæmpes. Herefter svøbes han i dynen og vi er nødt til ...

Annonce

... at gå med ham til han er langt væk!

Her kan han godt starte natten ud med 3-5 timer, oftes 4 og mindre! Når han giver lyd på sig tager jeg ham op og ammer ham! Han er som regel ret nem at få til at sove efter første amning! Men resten af natten er noget hø:( nu vågner han inden for hver time til to! Og han bliver svær at få til at sove videre igen!

Det skal siges jeg har prøvet At supplere sidste amning med mme, i tilfælde af at jeg ikke kunne mætte ham nok! Han har her kun drukket 20-60 ml.
Endvidere er han kommet på eget værelse, det har dog givet mere end hidtil, så som du kan forstå har det aldrig været godt eller stabilt!

Det jeg ikke forstår er at han kan sove så godt om dagen og er meget let at ligge ud! Han har hvis formiddagsluren er gået i vasken kunne tage 5 timer i streg i vognen! Det burde være om natten!

Han sover lige dårligt om natten uanset om han sover meget/lidt om dagen! Jeg ammer ham ca tre gange om natten, med start ml 00-01 og til 06-07!

Ellers er han en meget glad og tilfreds dreng som trives! Dog skal det siges han gylper en del! Men tager fint på.

Håber du kan hjælpe mig og komme med råd og vejledning til en god nattesøvn!!

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder