Brev:
Altid sovet urolig om natten
24. januar 2014
Alder:
3 mdr.
Altid sovet urolig om natten
Hej Helen :)
Min søn er 11 uger og siden han blev født, har han sovet meget uroligt om natten!
Kan lige fortælle lidt om vores rytme:
Vi står op ml. 6-7, oftest tættest på 7. Her bliver han ammet, puslet og leget med! Han kommer ud til formiddagslur ml 8-10, alt efter hvornår vi står op! Her sover han som oftest ml 2-3 timer! De sidste dage er formiddagsluren gået lidt fløjten, hvor jeg ikke har kunne få ham til at sove. Eller os tager han kun 1-1,5 time.
Uanset hvad, kommer han ind og vi pusler, ammer og leger igen! Han kommer ud igen ml 12-13 og tager også gerne 2-3 timer her! Vi gentager samme ritual igen i hans vågne timer og så får han en powernap i barnevognen ml 17-19 på 0,5-1 time!
Efter sidste lur begynder han og blive hurtigt pylret og er svær at gøre tilfreds! Legetæppet magter han ikke, gider ikke ligge for sig selv, gider heller ikke rigtigt sidde/ligge hos os! Han kan godt lide at blive gået på armen med, hvor han ligger på maven!
Jeg bestræber mig på at amme ham hver time, for at fylde ham godt op til natten! Og vores putteritual starter ml 19.30-20-30 og består i, at ved sidste amning slukkes alt lys og tv'et dæmpes. Herefter svøbes han i dynen og vi er nødt til at gå med ham til han er langt væk!
Her kan han godt starte natten ud med 3-5 timer, oftes 4 og mindre! Når han giver lyd på sig tager jeg ham op og ammer ham! Han er som regel ret nem at få til at sove efter første amning! Men resten af natten er noget hø:( nu vågner han inden for hver time til to! Og han bliver svær at få til at sove videre igen!
Det skal siges jeg har prøvet At supplere sidste amning med mme, i tilfælde af at jeg ikke kunne mætte ham nok! Han har her kun drukket 20-60 ml.
Endvidere er han kommet på eget værelse, det har dog givet mere end hidtil, så som du kan forstå har det aldrig været godt eller stabilt!
Det jeg ikke forstår er at han kan sove så godt om dagen og er meget let at ligge ud! Han har hvis formiddagsluren er gået i vasken kunne tage 5 timer i streg i vognen! Det burde være om natten!
Han sover lige dårligt om natten uanset om han sover meget/lidt om dagen! Jeg ammer ham ca tre gange om natten, med start ml 00-01 og til 06-07!
Ellers er han en meget glad og tilfreds dreng som trives! Dog skal det siges han gylper en del! Men tager fint på.
Håber du kan hjælpe mig og komme med råd og vejledning til en god nattesøvn!!
Med venlig hilsen
Rikke