Brev:
Fladt baghoved
16. januar 2014
Alder:
4 mdr.
Fladt baghoved
Kære Helen
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål som jeg håber du kan kaste lidt lys over.
Min søn på 4 mrd har lidt fladt baghoved, ikke skævt kun fladt. Min læge og sundhedsplejerske mener det er genetisk betinget, mit baghoved er lidt fladt.
Han ligger på maven så meget som muligt i hans vågentid, og bevæger hovedet frit efter mange kiropraktorbehandlinger.
Mit spørgsmål er om der er nogen sammenhæng mellem et fladt baghoved og så det at sove i en voksipose. 2 af hans 3 lure ca. Om dagen foregår i hans voksipose med plade i, fordi vi er ude og trille, og ellers i hans seng.
Hvis der er en sammenhæng, er der noget vi kan gøre for at gøre voksiposen blødere?
Med venlig hilsen
den forvirrede mor