Brev:
Sove rutine
18. november 2013
Alder:
3 mdr.
Sove rutine
Hej Helen,
Tak for dit tidligere svar. Vi arbejder stadig på projekt sove selv om dagen. Men der er nu opstået et nyt spørgsmål vedrørende min søn på 14 ugers søvn.
Han har meget svært ved at sove længere stræk end en time om dagen, så skal han vugges videre og har generelt mange små opvågninger. Det resulterer i at han oftest går seng til natten kl 16-17, hvor han sover til 22-23-24-tiden, ammes og falder i søvn og sovet til 2-3-tiden. Derefter vil han ammes hver time og fra kl 4-5 har han kun ro hvis han kan ligge ved mit bryst. Det virker som om han kun kan komme videre i søvnen selv når der er mørkt. Vi står op 6.30-7 hver dag og starter med at ligge og pludre i sengen og her gaber han flere gange og virker træt.
Et eks på en dag:
Vågen kl 7
8.30 amme
8.50-9.30 sover
10.20 amme
10.30. Vugges søvn og sover 12.30 med en del små opvågninger hvor jeg vugger ham videre i søvnen
13.20 ammes
15 ammes og forsøges puttet
Falder i søvn kl 17 og sover til 23
Amme kl 1.50
Amme 3
Amme kl 4.30 ligger her ved mit bryst til vi står op 6.30
Hvordan får vi skabt en bedre rytme med flere længere lure om dagen så han ikke går i seng så tidligt? Er det noget vi skal forsøge at justere eller kommer det af sig selv? Skal jeg lade være med at holde ham sovende med brystet om morgenen?
På forhånd tak for svar og tak for en brugbar brevkasse :-)
Bedste hilsner,
Karls mor