Nyt putteritual - 15 mdr.

14. november 2013

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Nyt putteritual - 15 mdr.

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for svaret på mit sidste brev. Det løste vores problem og har fungeret lige siden:)

Nu står jeg i den situation at min datter skal have sit eget værelse. Det vil sige hendes far og jeg flytter værelse (først efter jul ) og hendes seng bliver hvor den er.

Nu er jeg bare lidt i tvivl om hvordan jeg bedst får lavet om på putningen om aftenen. Indtil nu har jeg nemlig gjort sådan at jeg har ligget med hende i dobbeltsengen indtil hun faldt i søvn og det kan jeg jo så ikke mere når vi flytter sengen, som ellers har stået lige ved siden af hendes.

Putningen foregå nu bare ved at hun får en flaske mælk i sengen og så ligger vi der indtil hun falder i søvn. I gamle dage.. Læste og sang vi osv . . Men nu er der ikke meget putteritual over det da hun altid vil have flasken med det samme og den sommetider virker så søvndyssende at det ville forlænge det hvis vi skulle lave andre ting. Dog kan der alligevel nemt gå 45 min inden hun falder til ro ligemeget hvor træt hun var da vi startede. Hun vælter rundt i sengen og kravler rundt på mig og så sover hun pludselig. Men er aldrig ked af det. ...

Annonce

... Enkelte gange falder hun i søvn med flasken i munden. Hun skal have sutten et par gange i løbet af aftenen og enkelte gange må jeg op og ligge med hende for at hun falder i søvn igen. Hun kommer stort set hver nat over og sover i dobbeltsengen hos os i løbet af natten.

Jeg har prøvet at putte hende i egen seng, men hvis hun ikke falder i søvn med flasken rejser hun sig og vil bare ud af sengen. Og ender med at blive ked af det.

Jeg har brug for råd til hvordan laver jeg en god og nænsom overgang til et nyt mere hensigtmæssighed putteritual, hvor hun på et tidspunkt lærer at falde i søvn i egen seng.

Hun er netop begyndt kun at sove en lur. Kl ca 11-12.30/13.30 det er forskelligt. Og hun er så klar til at sove om aftenen 18.30-19.30 ca. Og der er hun virkelig træt!! Vi har også lidt af samme grund droppet aftengrøden da hun ellers bliver alt for proppet og hun elsker sin flaske og spiser nu godt til om morgenen i stedet så det fungerer fint.

Hun er en meget temperamentsfuld lille dame. Men generelt rigtig glad og tryg og velfungerende i hverdagen.

Håber du kan hjælpe med en lille putteslagplan:)

Kærligt MorJulie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet