Brev:
Nyt putteritual - 15 mdr.
14. november 2013
Alder:
15 mdr.
Nyt putteritual - 15 mdr.
Kære Helen
Først og fremmest tusind tak for svaret på mit sidste brev. Det løste vores problem og har fungeret lige siden:)
Nu står jeg i den situation at min datter skal have sit eget værelse. Det vil sige hendes far og jeg flytter værelse (først efter jul ) og hendes seng bliver hvor den er.
Nu er jeg bare lidt i tvivl om hvordan jeg bedst får lavet om på putningen om aftenen. Indtil nu har jeg nemlig gjort sådan at jeg har ligget med hende i dobbeltsengen indtil hun faldt i søvn og det kan jeg jo så ikke mere når vi flytter sengen, som ellers har stået lige ved siden af hendes.
Putningen foregå nu bare ved at hun får en flaske mælk i sengen og så ligger vi der indtil hun falder i søvn. I gamle dage.. Læste og sang vi osv . . Men nu er der ikke meget putteritual over det da hun altid vil have flasken med det samme og den sommetider virker så søvndyssende at det ville forlænge det hvis vi skulle lave andre ting. Dog kan der alligevel nemt gå 45 min inden hun falder til ro ligemeget hvor træt hun var da vi startede. Hun vælter rundt i sengen og kravler rundt på mig og så sover hun pludselig. Men er aldrig ked af det. Enkelte gange falder hun i søvn med flasken i munden. Hun skal have sutten et par gange i løbet af aftenen og enkelte gange må jeg op og ligge med hende for at hun falder i søvn igen. Hun kommer stort set hver nat over og sover i dobbeltsengen hos os i løbet af natten.
Jeg har prøvet at putte hende i egen seng, men hvis hun ikke falder i søvn med flasken rejser hun sig og vil bare ud af sengen. Og ender med at blive ked af det.
Jeg har brug for råd til hvordan laver jeg en god og nænsom overgang til et nyt mere hensigtmæssighed putteritual, hvor hun på et tidspunkt lærer at falde i søvn i egen seng.
Hun er netop begyndt kun at sove en lur. Kl ca 11-12.30/13.30 det er forskelligt. Og hun er så klar til at sove om aftenen 18.30-19.30 ca. Og der er hun virkelig træt!! Vi har også lidt af samme grund droppet aftengrøden da hun ellers bliver alt for proppet og hun elsker sin flaske og spiser nu godt til om morgenen i stedet så det fungerer fint.
Hun er en meget temperamentsfuld lille dame. Men generelt rigtig glad og tryg og velfungerende i hverdagen.
Håber du kan hjælpe med en lille putteslagplan:)
Kærligt MorJulie