Brev:
Falde i søvn om aftenen - 3 mdr.
8. november 2013
Alder:
3 mdr.
Falde i søvn om aftenen - 3 mdr.
Hej Helen,
Min søn nærmer sig de 3 måneder og er i løbet af dagen utrolig nem at få til at sove. Han spiser når han vågner fra lur og får det andet bryst før han bliver puttet i sin vogn. Han er lysvågen men når bliver døsig nå jeg begynder at give ham hue og tøj på og klarer selv at falde i søvn i sin vogn, hvilket er utrolig dejligt.
Men om aftenen har vi lidt problemer. Han vågner fra sin sidste lur ca 17/17.30 og uanset hvornår jeg bader ham (mellem 18.30 og 19.30) og hvilke rutiner vi prøver at få på så vil han bare ikke falde i søvn i sin vugge. Han sover ved mit bryst og kan så ligge og sove i sin vugge i 5-30 min, men så vågner han og er lysvågen og uanset hvornår vi starter med at putte ham så sover han først ca 21.30 hver aften. Er det ikke lidt sent, når han har været vågen siden 17? På dagtid holder han ikke til mere end max 2 timer af gangen.
Jeg forstår ikke hvorfor han har så nemt ved selv at falde i søvn på dagtid og så er så vanskelig om aftenen. Han græder sjældent men virker bare vågen. Jeg har bevist ammet ham i soveværelset for at han skulle forstå at nu er det aften, og jeg bader ham også hver aften for at der skulle komme lidt fast rutine, men begynder at være lidt frustrerende at sidde i soveværelset med ham ham i flere timer. Havde jo også været rart med lidt tid sammen som par, fremfor at sidde i hvert sit lokale hver aften.
Heldigvis sover han fint når han først er faldet i søvn og er oppe 2-3 gange mellem 21.30-7.
Har du nogle gode råd så selve prosessen bliver kortere og så jeg kan se min mand lidt igen? Min søn må gerne være oppe til 21.30 men han virker træt kl 19.
Med venlig hilsen
Pernille