Falde i søvn om aftenen - 3 mdr.

8. november 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Falde i søvn om aftenen - 3 mdr.

Hej Helen,

Min søn nærmer sig de 3 måneder og er i løbet af dagen utrolig nem at få til at sove. Han spiser når han vågner fra lur og får det andet bryst før han bliver puttet i sin vogn. Han er lysvågen men når bliver døsig nå jeg begynder at give ham hue og tøj på og klarer selv at falde i søvn i sin vogn, hvilket er utrolig dejligt.

Men om aftenen har vi lidt problemer. Han vågner fra sin sidste lur ca 17/17.30 og uanset hvornår jeg bader ham (mellem 18.30 og 19.30) og hvilke rutiner vi prøver at få på så vil han bare ikke falde i søvn i sin vugge. Han sover ved mit bryst og kan så ligge og sove i sin vugge i 5-30 min, men så vågner han og er lysvågen og uanset hvornår vi starter med at putte ham så sover han først ca 21.30 hver aften. Er det ikke lidt sent, når han har været vågen siden 17? På dagtid holder han ...

Annonce

... ikke til mere end max 2 timer af gangen.

Jeg forstår ikke hvorfor han har så nemt ved selv at falde i søvn på dagtid og så er så vanskelig om aftenen. Han græder sjældent men virker bare vågen. Jeg har bevist ammet ham i soveværelset for at han skulle forstå at nu er det aften, og jeg bader ham også hver aften for at der skulle komme lidt fast rutine, men begynder at være lidt frustrerende at sidde i soveværelset med ham ham i flere timer. Havde jo også været rart med lidt tid sammen som par, fremfor at sidde i hvert sit lokale hver aften.

Heldigvis sover han fint når han først er faldet i søvn og er oppe 2-3 gange mellem 21.30-7.

Har du nogle gode råd så selve prosessen bliver kortere og så jeg kan se min mand lidt igen? Min søn må gerne være oppe til 21.30 men han virker træt kl 19.

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt