Hvad pokker gør vi?

22. oktober 2013

Kategori:
Alder:
5 år, 7 mdr.

Hvad pokker gør vi?

Kære Helen

Vi må lige have lidt flere råd....

Som jeg har skrevet tidligere sover Matthes skidt (læs helt af H til). Han vågner ved en 2 tiden om natten, og er så vågen i ca et par timer (måske med lidt søvn). Derefter sover han så lidt one and off, til han vågner og er frisk ved en 6-7 tiden hvor vi også skal op (han sover ikke mere, hvis der er mulighed for det).

Han virker ikke så bange mere, når han er vågen - han har ikke panisk behov for at ligge tæt, og blive holdt om, men han vil gerne, hvis han kan få lov (det gør vi).
Vi sidder ved ham til han og hans søster sover (det tager ca. 15 min) og han sover som en sten til kl 2. hans søster og ham sover på samme værelse.

Vi har talt en del om det med at være bange, og jeg synes det hjælper - men han vågner som skrevet stadig. Han ved ikke rigtig mere hvad han er bange for... bare at han bliver bange, han har også sagt, han har ondt i hovedet ...

Annonce

... (det tror jeg bare er noget han siger, da han ikke nævner det om natten).

Når han vågner snakker og spørger han hvornår vi skal op, hvor længe der er til morgen, hvad klokken er osv (han kender ikke klokken, og får ikke noget ud af alle sine spørgsmål). Lige pt lægger vi os ind på gulvet til ham (der var igen der fik sovet, når han kom ind i sengen, vi håber, vi kan skiftes til at sove på den her måde). Han kommer så ned på madrassen til os. vi har en lille lampe tændt og der køre en pippie historie hele natten, den giver ham ro... måske.

Han er bare lys vågen :-S Han har ellers altid sovet godt om natten - faldet i søvn selv, sovet fint måske med en enkelt putning og vågnet kl 7. Jeg fatter ikke hvad der sker????? Hvad pokker gør vi for at få ham til at sove natten igennem igen.

Han virker ellers glad (han er ikke vild med at være alene, men kan det godt, særligt når han er frisk)

Med venlig hilsen
Lea

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

9. maj 2023 | Opdragelse | 4 år, 9 mdr.

4 årig som ikke vil lege selv

Kære Helen Jeg skriver til dig, med en udfordring, som har stået på i flere...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor