Brev:
Hvad pokker gør vi?
22. oktober 2013
Alder:
5 år, 7 mdr.
Hvad pokker gør vi?
Kære Helen
Vi må lige have lidt flere råd....
Som jeg har skrevet tidligere sover Matthes skidt (læs helt af H til). Han vågner ved en 2 tiden om natten, og er så vågen i ca et par timer (måske med lidt søvn). Derefter sover han så lidt one and off, til han vågner og er frisk ved en 6-7 tiden hvor vi også skal op (han sover ikke mere, hvis der er mulighed for det).
Han virker ikke så bange mere, når han er vågen - han har ikke panisk behov for at ligge tæt, og blive holdt om, men han vil gerne, hvis han kan få lov (det gør vi).
Vi sidder ved ham til han og hans søster sover (det tager ca. 15 min) og han sover som en sten til kl 2. hans søster og ham sover på samme værelse.
Vi har talt en del om det med at være bange, og jeg synes det hjælper - men han vågner som skrevet stadig. Han ved ikke rigtig mere hvad han er bange for... bare at han bliver bange, han har også sagt, han har ondt i hovedet (det tror jeg bare er noget han siger, da han ikke nævner det om natten).
Når han vågner snakker og spørger han hvornår vi skal op, hvor længe der er til morgen, hvad klokken er osv (han kender ikke klokken, og får ikke noget ud af alle sine spørgsmål). Lige pt lægger vi os ind på gulvet til ham (der var igen der fik sovet, når han kom ind i sengen, vi håber, vi kan skiftes til at sove på den her måde). Han kommer så ned på madrassen til os. vi har en lille lampe tændt og der køre en pippie historie hele natten, den giver ham ro... måske.
Han er bare lys vågen :-S Han har ellers altid sovet godt om natten - faldet i søvn selv, sovet fint måske med en enkelt putning og vågnet kl 7. Jeg fatter ikke hvad der sker????? Hvad pokker gør vi for at få ham til at sove natten igennem igen.
Han virker ellers glad (han er ikke vild med at være alene, men kan det godt, særligt når han er frisk)
Med venlig hilsen
Lea