Brev:
Fra to lure til en
10. september 2013
Alder:
12 mdr.
Fra to lure til en
Kære Helen,
Nu bliver J et år lige om lidt. Han sover de fleste dage to lure, formiddag fra 9.30 til 10.30/11.00 og eftermiddag fra 14.00/14.15 til 15.00/15.30, altså ikke andet fast end jeg putter ham ca. 9.30 :) Som regel samlet 2-2,5 timer om dagen.
Han har nogle gange sovet kun en lang formiddagslur på næsten 2 timer og har ikke villet sove resten af dagen. Jeg synes dog at eftermiddagen/aftenen virker lidt lang for ham på den måde. Han plejer at være nem at putte om formiddagen, lidt sværere om eftermiddagen, men det lykkes som regel :)
Skal jeg lade ham styre det og forsøge at få dagen til at hænge bedst muligt sammen for ham og mig selv de dage, hvor han nøjes med en lang formiddagslur, eller skal jeg bestemme for ham og skære ned til kun en lur og se hvordan det fungerer? Det skal ikke være nogen hemmelighed, at en middagslur vil passe mig bedre i forhold til at aflevere og hente storebror :)
Jeg vil nødigt vække ham om formiddagen, da det ikke får ham til at sove længere om eftermiddagen.
Hans dagsplan ser således ud:
Vågner kl. 6.00 (lige for tiden, men nogle gange ml. 6.30-7.00)
Morgenmad kl. 7.45
En portion yoghurt kl. 9.15
Formiddagslur
Frokost kl. 11.30 (spiser sjældent særligt meget, selvom jeg forsøger at være kreativ:))
En stor portion øllebrød kl. 13.45
Eftermiddagslur
Lidt frugt kl. 16.00 (vil sjældent have så meget)
Aftensmad ca. 17.45 (er ofte ret sulten og spiser godt)
Flaske 260 ml. kl. 19.30 (er meget ivrig efter denne)
Sover ca. kl. 20.00
Kan du komme med et forslag på en ny dagsplan, hvis han kun skal have en lur?
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Mette