Søvnfaser vågner ALTID

1. september 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvnfaser vågner ALTID

Hej Helen.

Min lille datter på 3 mdr har ALDRIG sovet mere end 30-45 min af gange om dagen.
Kort om Filuka- født præcis til termin- vægt 3200 gram- Blev fuldammet de første to måneder og er nu på mme - mor her tabte sig voldsomt af at gå med hende i op til 5 timer om dagen ;)

Jeg har købt og læst din bog- tror jeg har støvsuget nettet for alt information om børn der vågner når de skifter søvnfaser. Hun har ikke ondt - Har været til kiopraktor og zoneterapi begge har hjulpet på de små problemer hun havde med maven de første måneder - men ikke på de helt sikre opvågninger om dagen. Det skal nævnes hun er træt og mæt når hun puttes - følger dit søvn hjul i bogen og hun er nem at aflæse...

Hun er når hun bliver holdt sovende (som jeg jo gør hver dag) meget glad smilende og intens i sin kontakt. Jeg kan bare ligge hende og så sover hun selv - men hun vågner altid efter de 35-45 min og er tydeligvis meget træt og ked - her skal hun hjælper vidre i søvnen- alt er prøvet ( tror jeg ;) ) stå parat og ...

Annonce

... lulle og holde på hende - vugge vognen - gå med hende - hvid støj - slyngevugge - sidde med hende i gyngestolen - ligge med hende - svøb mm.

Alligevel vågner hun og er ked og urolig i ca 20- 45 min hvorefter hun sover videre enten selv eller med hjælp yderligere en halv- hel time-.

Hun sover godt og aldersvarende om natten HELDIGVIS-.

Mit spørgsmål er - Hun har gjort det altid siden hun ikke var nyfødt træt mere - aldrig en undtagelse - er det ikke dybt mærkeligt ??? og hvad er din erfaring-???? Tror du det bliver bedre????-

Hun kan jo sove om natten gennem de forskellige stadier selv - tror du hun kan lære at gøre det om dagen -???

SITUATIONEN ER VILDT SVÆR, det mit 3 barn og jeg bruger jo 5 timer om dagen på projektet som ikke er blevet spor maget bedre...

Hendes vægtstigning er fin iøvrigt 6 kg og intet med øerne - Er meget mild og nem ud over søvn problemet om dagen -

Håber du kan finde ud af mit brev - og iøvrigt god brevkasse og fantastisk bog.

Hilsen
en træt og tynd mor ;)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.