Brev:
I egen seng efter ferien
7. august 2013
Alder:
3 år
I egen seng efter ferien
Kære Helen
Vi har haft en dejlig lang ferie i sommerhuse og i telt, og vi har alle tre sovet i samme værelse eller kabine hele ferien - dog har vores søn primært sovet i sin weekendseng i værelset eller kabinen.
Her efter ferien - kom hjem for godt to uger siden - har han meget gerne villet sove hos os. Samtidig er han kommet tilbage i børnehaven, som stadig er ny for ham, og derfor har det været svært at skære igennem mht at sove i egen seng. Men han ligger meget uroligt om natten, og vores søvn ville ærlig talt være bedre, hvis han sov i sin egen seng - uanset at det også kan være hyggeligt, når han ligger der :-) Han må altid gerne komme ind til os i løbet af natten (vi henter ham, hvis han kalder).
Spørgsmålet er, hvordan vi kan gøre? Han bliver rigtigt ked af det, og vi har begge svært ved at gennemføre den slags, hvis han er virkelig ked af det. Vi har talt om at begynde på fredag med at skære igennem, så vi har weekenden til at arbejde det på plads, men SKAL vi holde fast, hvis han bliver virkelig ked af det? Har du nogle metoder, du kan anbefale?
Vi har talt om at anskaffe en seng til ham, som vi også kan ligge i og læse historie for ham og putte - det er sådan vi gør i vores seng. Hans egen seng nu er en tremmeseng, og der kan vi jo ikke ligge, så vi sidder og læser i en lænestol på hans værelse og så kommer han over i sengen. Det fungerede fint inden ferien, men nu vil han bare ind i "den store seng", som han er begyndt at kalde "vores seng" :-) Vi har hidtil været meget stolte af at have gennemført, at han sover i sin egen seng, men nu er vi altså kommet på en prøve.
Med venlig hilsen
en mor