Brev:
Søvn 1 år
23. juni 2013
Alder:
12 mdr.
Søvn 1 år
Hej Helen!
Tak for dine altid gode svar.
Jeg skriver igen angående min søn som nu bliver 1 år om en uge.
Det er angående søvnproblemer.
Min søn sover meget let og vågner nemt og er meget svær at få til at sove igen. At tage ham over i sengen til os er udelukket, da han slet ikke falder til ro, men tværtimod bliver meget urolig og kravler oven på os og hiver i hår og næser:) ret belastende om natten.
Nå, men han er begyndt at vågne ved 04 tiden og vi kan ikke få ham til at sove igen. hvis det går godt sover han til 05 hvilket også er meget tidlig i forhold til resten af medlemmerne. Når vi står op med ham, virker ha ikke selv som om han er frisk, han er glad ca en halv time så gaber han og er sur. Mit spørgsmål er hvordan får vi ham til at sove længere er der en metode? Han sover meget godt om dagen i barnevogn. Han sover ca. 2-2,5 time formiddag og ca 1.5- 2- 2,5 time om eftermiddagen.
Vi har tænkt på om han sover for meget om dagen og derfor dårligt om natten? Hvor meget skal han sove om dagen i forhold til sin alder? Må vi tage ham op når han sover? Vi har indtil nu ladet ham styre hvor meget han sover.
Han skal snart starte i vuggestue og jeg på arbejde, det er meget stressende med de daglig dårlige og urolige nætter. Jeg bliver bekymret for hvordan det skal gå med fuldtidsarbejde og ingen nattesøvn.
I den sidste uge, har han vågnet fra kl 24 og natten igennem konstant og været umulig at putte.
Når han vågner, ligger vi ham ned igen, vi har prøvet med vand, nus holde i hånd osv ingenting virker.
Hilsen den trætte familie.