Svært ved at falde i søvn

9. maj 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Svært ved at falde i søvn

Hej Helen,

Jeg har den dejligst datter, som rigtig forstå at charme :) Dog har hun meget svært ved at falde i søvn, og hele min dag går på at sikre mig at hun sover nok. Hun har aldrig kunnet sove for sig selv, så hun sover kun i vores arme. Hun er nu 3 mdr. Jeg har lige fra starten af forsøgt at lægge hende fra mig når hun er faldet i søvn, men det resultere som oftest med at hun vågner efter 15 min med et skrig. Hun kan kun falde i søvn hvis hun bliver svøbet i sin dyne og jeg går rundt med hende i armene og synger. (Hun kan godt sove i sin barnevogn når jeg går rundt med den, men også her græder hun inden hun falder i søvn).

Jeg har svært ved at finde en rutine inden hun skal puttes. Jeg vil gerne sikre mig at hun er mæt inden hun skal sove, men hun gider ikke sutte ret længe af gangen, men til gengæld ret ofte. Når hun slipper mit ...

Annonce

... bryst efter et par minutter står der en stråle med mælk. (Hun tager rigtig godt på I vægt) Jeg har lidt en mistanke om, at jeg har alt for meget mælk, og hun ikke rigtigt når at få den "fede" mælk. Hvis jeg har pumpet ud om formiddagen, så kan hun falde i søvn ved brystet senere på dagen. Men det er jo ikke en holdbar løsning at pumpe ud inden hver amning. Om natten sover hun fint, men skal ammes ca hveranden time. Hun sover i vores seng.

Jeg vil høre dig om du har nogle gode råd til hvordan jeg kan få hende til at sove for sig selv? I din bog Børn og Søvn er beskriver du at man med fordel kan indføre tre lure i løbet af dagen, hvordan kan jeg få det indført herhjemme når hun ikke sover mere end 15-30 min af gangen?

Jeg håber, du kan hjælpe mig med at få indført en bedre søvnrytme, så min skønne datter ikke er træt hele tiden.

Venligst Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor