Brev:
Svært ved at falde i søvn
9. maj 2013
Alder:
3 mdr.
Svært ved at falde i søvn
Hej Helen,
Jeg har den dejligst datter, som rigtig forstå at charme :) Dog har hun meget svært ved at falde i søvn, og hele min dag går på at sikre mig at hun sover nok. Hun har aldrig kunnet sove for sig selv, så hun sover kun i vores arme. Hun er nu 3 mdr. Jeg har lige fra starten af forsøgt at lægge hende fra mig når hun er faldet i søvn, men det resultere som oftest med at hun vågner efter 15 min med et skrig. Hun kan kun falde i søvn hvis hun bliver svøbet i sin dyne og jeg går rundt med hende i armene og synger. (Hun kan godt sove i sin barnevogn når jeg går rundt med den, men også her græder hun inden hun falder i søvn).
Jeg har svært ved at finde en rutine inden hun skal puttes. Jeg vil gerne sikre mig at hun er mæt inden hun skal sove, men hun gider ikke sutte ret længe af gangen, men til gengæld ret ofte. Når hun slipper mit bryst efter et par minutter står der en stråle med mælk. (Hun tager rigtig godt på I vægt) Jeg har lidt en mistanke om, at jeg har alt for meget mælk, og hun ikke rigtigt når at få den "fede" mælk. Hvis jeg har pumpet ud om formiddagen, så kan hun falde i søvn ved brystet senere på dagen. Men det er jo ikke en holdbar løsning at pumpe ud inden hver amning. Om natten sover hun fint, men skal ammes ca hveranden time. Hun sover i vores seng.
Jeg vil høre dig om du har nogle gode råd til hvordan jeg kan få hende til at sove for sig selv? I din bog Børn og Søvn er beskriver du at man med fordel kan indføre tre lure i løbet af dagen, hvordan kan jeg få det indført herhjemme når hun ikke sover mere end 15-30 min af gangen?
Jeg håber, du kan hjælpe mig med at få indført en bedre søvnrytme, så min skønne datter ikke er træt hele tiden.
Venligst Anne