Brev:
Rytme - hvordan indføres den bedst
5. april 2013
Alder:
2 mdr.
Rytme - hvordan indføres den bedst
Kære Helen,
Tak for din tidligere besvarelse. Jeg skriver nu til dig angående at indføre en 3-lurs model, som du beskriver i din bog om børn og søvn. Min datter er 2 måneder, men jeg har i sinde at indføre modellen omkring 3 måneders alderen. Jeg har venner, som også har indført princippet om de 3 lurer dagligt - de måtte dog holde den lille oppe både formiddag og aften for at det kunne lade sig gøre at ramme nogenlunde samme tidspunkt hver dag for de 3 lure. Den lille har nu rettet sin rytme ind, så den naturligt falder på de tidspunkter, de har gået efter.
Hvad er din anbefaling i den forbindelse? Er det forsvarligt at holde en lille størrelse på 3 måneder oppe i fx 1 time for at sikre, man rammer samme tidspunkt hver dag for luren?
Såfremt ens barn ikke har en rytme med en lur formiddag, en længere omkring frokost og endnu en om eftermiddagen, men mere klatsover omkring tiden, hvor rytmen indføres - hvad anbefaler du så?
Tak for en formiddabel brevkasse
Med venlig hilsen,
Endnu en mor