Rytme - hvordan indføres den bedst

5. april 2013

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Rytme - hvordan indføres den bedst

Kære Helen,

Tak for din tidligere besvarelse. Jeg skriver nu til dig angående at indføre en 3-lurs model, som du beskriver i din bog om børn og søvn. Min datter er 2 måneder, men jeg har i sinde at indføre modellen omkring 3 måneders alderen. Jeg har venner, som også har indført princippet om de 3 lurer dagligt - de måtte dog holde den lille oppe både formiddag og aften for at det kunne lade sig gøre at ramme nogenlunde samme tidspunkt hver dag for de 3 lure. Den lille har nu rettet sin rytme ind, så ...

Annonce

... den naturligt falder på de tidspunkter, de har gået efter.

Hvad er din anbefaling i den forbindelse? Er det forsvarligt at holde en lille størrelse på 3 måneder oppe i fx 1 time for at sikre, man rammer samme tidspunkt hver dag for luren?

Såfremt ens barn ikke har en rytme med en lur formiddag, en længere omkring frokost og endnu en om eftermiddagen, men mere klatsover omkring tiden, hvor rytmen indføres - hvad anbefaler du så?

Tak for en formiddabel brevkasse

Med venlig hilsen,
Endnu en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder