Brev:
Stadig svært ved at falde i søvn!
26. februar 2013
Alder:
12 mdr.
Stadig svært ved at falde i søvn!
Kære Helen
Jeg skriver igen fordi vores dreng efter en vinterferie (hvor jeg havde fri) uden problemer med at sove nu igen holder sig oppe til kl 12-1 om natten.
Du gav mig sidst råd om at lade ham stå op samtidig hver dag, give ham varieret mad gennem dagen og ikke amme om natten. Men jeg ved ikke, hvordan jeg skal få nogen af de ting til at lykkes.
Han vågner aldrig på samme tidspunkt i og med at han heller ikke sover på samme tidpunkt om aftenen. Jeg kan ikke tvinge ham til st sove længere vel ej heller vække ham fra nødvendig søvn, når han sover så sent?
Han er yderst kræsen og spiser helst mad fra glas, lidt brød nogle gange lidt med af vores aftensmad. Han lukker simpelthen munden og vendt er kroppen væk, når han ikke er interesseret.
Mht natamning har det aldrig udgjort et problem, han spiser to gange hver nat med tre timer i mellem og vågner knap nok af det. Derimod hvis vi prøver at få ham til at sove videre uden mad græder han længe og vågner helt op.
De sidste to nætter hvor han først har sovet kl 1 har han taget en lang eftermiddagslur fra 16-18. Vi har også prøvet at springe denne over men så er han alt for træt til at spise og vågnede således en aften kl 21.30 efter at have sovet siden kl 20. Han var glubende sulten og umulig at 'genputte' før kl 1.
Konklusion: Han har ingen rytme, han holder sig vågen i op til 7 timer i træk selvom han gnider sig i øjnene og gaber, vi har prøvet både at vugge ham i søvn i armene og lægge ham igen og igen ned i sin egen seng uden andet resultat end en overtræt dreng som sover kl 1. Behøver jeg sige at vi også er trætte og desperate? Det er ligesom vi ikke kan komme ud af denne inde cirkel som jeg ikke ved om skyldes savn eller hvad. Ellers forstår jeg simpelthen ikke hvordan og hvorfor han holder sig vågen på den måde.
Håber du kan hjælpe. Vi vil meget gerne følge hans behov uden at presse ham til noget.
Med venlig hilsen
L