Stadig svært ved at falde i søvn!

26. februar 2013

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Stadig svært ved at falde i søvn!

Kære Helen

Jeg skriver igen fordi vores dreng efter en vinterferie (hvor jeg havde fri) uden problemer med at sove nu igen holder sig oppe til kl 12-1 om natten.

Du gav mig sidst råd om at lade ham stå op samtidig hver dag, give ham varieret mad gennem dagen og ikke amme om natten. Men jeg ved ikke, hvordan jeg skal få nogen af de ting til at lykkes.

Han vågner aldrig på samme tidspunkt i og med at han heller ikke sover på samme tidpunkt om aftenen. Jeg kan ikke tvinge ham til st sove længere vel ej heller vække ham fra nødvendig søvn, når han sover så sent?

Han er yderst kræsen og spiser helst mad fra glas, lidt brød nogle gange lidt med af vores aftensmad. Han lukker simpelthen munden og vendt er kroppen væk, når han ikke er interesseret.

Mht natamning har det aldrig udgjort et problem, han spiser to gange hver nat med tre timer i mellem og vågner knap nok af det. Derimod hvis vi prøver at få ham til at sove videre uden mad græder han ...

Annonce

... længe og vågner helt op.

De sidste to nætter hvor han først har sovet kl 1 har han taget en lang eftermiddagslur fra 16-18. Vi har også prøvet at springe denne over men så er han alt for træt til at spise og vågnede således en aften kl 21.30 efter at have sovet siden kl 20. Han var glubende sulten og umulig at 'genputte' før kl 1.

Konklusion: Han har ingen rytme, han holder sig vågen i op til 7 timer i træk selvom han gnider sig i øjnene og gaber, vi har prøvet både at vugge ham i søvn i armene og lægge ham igen og igen ned i sin egen seng uden andet resultat end en overtræt dreng som sover kl 1. Behøver jeg sige at vi også er trætte og desperate? Det er ligesom vi ikke kan komme ud af denne inde cirkel som jeg ikke ved om skyldes savn eller hvad. Ellers forstår jeg simpelthen ikke hvordan og hvorfor han holder sig vågen på den måde.

Håber du kan hjælpe. Vi vil meget gerne følge hans behov uden at presse ham til noget.

Med venlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor