Brev:
Søvnmønster 1 årig
14. februar 2013
Alder:
12 mdr.
Søvnmønster 1 årig
Kære Helen
Jeg skriver ang. min datters søvnmønster.
Hun er netop fyldt 1 år, øver sig konstant i at gå og er meget nysgerrig. Hun har gået i vuggestue i en måned og er glad for det.
Her på det seneste har hun dog været meget syg, vi har fået hendes ører tjekket, og der er ikke noget der. Men hun har hostet meget og været rigtig forkølet, hvilket naturligt har ført til søvnløse nætter :-(
Nu er hun dog ved at være frisk igen og sover nogenlunde. I hendes sygeperiode har vi flyttet hendes seng ind i vores soveværelse, og der står den stadig, da hun af og til vågner om natten.
Mit spørgsmål er, om hun sover for meget i løbet af dagen eller, om vi putter hende for tidligt, da hun vågner meget tidligt om morgenen (idag kl. 4.30).
Hendes dagsrytme
5-6: Vågner
6.30: Havregrød til morgenmad
7:30: Afleveres i vuggestue
9:00: Morgen snack (yoghurt og frugt)
9-10: Sover mellem 45 min og 1 time
11.30: Frokost (rudbrød og forskellige grøntsager)
12: Bliver hentet fra vuggestue
13: Får MME på flaske
13-15: Sover lige for tiden 2,5 timer - måske fordi hun lige har været syg.
15:30: Eftermiddagssnack brød og frugt
17:30: Aftensmad (får som udgangspunkt hvad vi får, men hun spiser aldrig særlig meget - med mindre hun får lov bare at spise pasta, ærter og broccoli)
18:00: Bades
18.30: Flaske igen
19:00: Sover
Hun har altid været nem at putte og er meget træt, når klokken når 19. Men jeg er i tvivl om, vi skulle holde hende op lidt længere og håbe på, at hun kan sove helt indtil kl 6 om morgenen, eller om hun muligvis skal droppe formiddagsluren. I så fald hvornår skal hun så sove middagsluren?
Glæder mig til at høre din mening
Hilsen