Start i dagpleje

2. februar 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Start i dagpleje

Kære Helen.

Så har jeg igen brug for at spørge dig til råds.

Min søn på 9 1/2 mdr er netop begyndt i dagpleje. Jeg tror at det bliver rigtig fint. Dagplejemoderen er nem at snakke med og stedet virker fint.
Jeg har dog brug for at spørge dig i fht. min søns dagsrytme. Som det var før han kom i dagpleje blev han puttet ca. kl. 9 og sov ofte 1 1/2 time og efter middagsmaden sov han igen ca. 13-15.

I dagplejen lægger hun vægt på at børnene er vågne sammen og med 3 andre børn, som er større og ikke behøver formiddagslur, vil hun gerne at min søvn sover allerede kl. 8 og ca. 1 time. Jeg synes umiddelbart at det er tidligt. Han vågner ca. 6.30 og bliver afleveret 7.30-7.45. Derefter skal han være vågen til kl. 12 og der sove middagslur. Mit spørgsmål er hvad du synes om planen. ...

Annonce

... Hun har spurt om han behøver formiddagslur, men det mener jeg bestemt. For hvor gamle skal de være før de ikke længere behøver at sove om formiddagen?

Derudover tænker jeg meget på, hvordan det er for min søn at være sammen med 2 store drenge på næsten 3 år. Jeg er med i indkøringsperioden og synes at det virker voldsomt for en lille fyr. Jeg ved godt at børn larmer og det skal min søn også vænnes til, men de kommer op at slås konstant og og er ikke altid helt så blide ved min søn. Dagplejemoderen er omkring dem, men der er også et barn på godt et år, som hun også skal tage sig af.

Det er måske mig som er sart, men jeg synes at det kan være svært at se på som mor. Og tanken om hvordan det er når jeg ikke er der synes jeg er svært.
Hvad er dine tanker om det?

Hilsen
Andrea

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige