Brev:
Start i dagpleje
2. februar 2013
Alder:
9 mdr.
Start i dagpleje
Kære Helen.
Så har jeg igen brug for at spørge dig til råds.
Min søn på 9 1/2 mdr er netop begyndt i dagpleje. Jeg tror at det bliver rigtig fint. Dagplejemoderen er nem at snakke med og stedet virker fint.
Jeg har dog brug for at spørge dig i fht. min søns dagsrytme. Som det var før han kom i dagpleje blev han puttet ca. kl. 9 og sov ofte 1 1/2 time og efter middagsmaden sov han igen ca. 13-15.
I dagplejen lægger hun vægt på at børnene er vågne sammen og med 3 andre børn, som er større og ikke behøver formiddagslur, vil hun gerne at min søvn sover allerede kl. 8 og ca. 1 time. Jeg synes umiddelbart at det er tidligt. Han vågner ca. 6.30 og bliver afleveret 7.30-7.45. Derefter skal han være vågen til kl. 12 og der sove middagslur. Mit spørgsmål er hvad du synes om planen. Hun har spurt om han behøver formiddagslur, men det mener jeg bestemt. For hvor gamle skal de være før de ikke længere behøver at sove om formiddagen?
Derudover tænker jeg meget på, hvordan det er for min søn at være sammen med 2 store drenge på næsten 3 år. Jeg er med i indkøringsperioden og synes at det virker voldsomt for en lille fyr. Jeg ved godt at børn larmer og det skal min søn også vænnes til, men de kommer op at slås konstant og og er ikke altid helt så blide ved min søn. Dagplejemoderen er omkring dem, men der er også et barn på godt et år, som hun også skal tage sig af.
Det er måske mig som er sart, men jeg synes at det kan være svært at se på som mor. Og tanken om hvordan det er når jeg ikke er der synes jeg er svært.
Hvad er dine tanker om det?
Hilsen
Andrea