Brev:
Sove og puttetider når baby er 2 mdr.
2. januar 2013
Alder:
2 mdr.
Sove og puttetider når baby er 2 mdr.
Hej Helen
Og lige et spørgsmål omkring den lille også:) Nu køber vi snart din bog, men i mellemtiden kan du måske give os en rettesnor.
Vores yngste er absolut ikke et besværligt barn, hun ammes fuldt, vi har til tider givet lidt nan-tilskud, da hun ikke har virket mæt. Hun har fået zoneterapi mod mavekneb, men der er klar bedring og jeg behandler selv på hende nu.
Hun vil ikke have sut (har virkelig forsøgt mange slags og måder) og vi kan ikke få hende til at finde ro med en nusseklud, da hun søger så voldsomt at hun får den proppet i munden. Hun søger på trods af at hun er mæt.
Vi arbejder hen imod at få to lange lure istedet for de mange små hun tager nu. Men om aften starter problemet. Hun holder sig vågen fra omkring kl 18.00, tager måske 5 min på arm hist og her og vi forsøger at putte hende omkring kl. 21.30 ved at amme hende, give nattøj på, svøbe hende, amme igen og putte hende.
Hun lægges lige inden hun falder i søvn, men 2 sek. efter vågner hun og så køre hun som en lille duracel kanin. Hun græder egentlig ikke, men er vildt urolig. Så starter op og putte/lægge igen, indtil kl. 23.30-01.00.
Det virker heller ikke hvis jeg lægger mig hos hende eller nusser hende, det giver bare flere kræfter til kaninen.
Hendes søster havde en fin rytme på det her tidspunkt med 3 lure og blev puttet kl. 20.00, men det er som om jeg har glemt alt om hvordan jeg gjorde, kan du give mig lidt vejledning i hvordan vi kan få hende puttet og evt. få hende til at sove uden at bruge 2-3-timer på det.
Tak for din hjælp.
Med venlig hilsen
Anne