Brev:
Sover i dobbeltsengen
10. oktober 2012
Alder:
3 år, 4 mdr.
Sover i dobbeltsengen
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr vores 3-årige drengs sovevaner. Før vi fik lillesøster, som nu er 8 uger, var Ws sovemønster sådan :
W blev puttet og fik læst godnathistorie i egen seng ml 19-19.30 og faldt hurtigt i søvn i egen seng. Kom ind i vores seng i løbet af natten og sov der til morgenstunden. Nu er det imidlertid blevet sådan, at W slet ikke vil starte i egen seng. Vi læser dog godnathistorien i Ws egen seng på værelset for at motivere ham for at sove der, men accepterer, at han har en periode, hvor han har brug for ekstra tryghed og sover hos os hele natten, men jeg tænker bare, at det snart vil være tid til, at prøve at få W overbevist om, at det er ok at sove i egen seng igen, men hvordan gør vi ?? Nu læser far historien og Jeg går op og lægger i vores seng sammen med W indtil han er faldet i søvn.
Det skal siges, at W har taget det rigtig fint at blive storebror, er meget sød overfor lillesøster og vil gerne hjælpe. Han er en glad og kærlig dreng, som trives, er glad både hjemme og i børnehaven.
Er i tvivl om vi bare skal acceptere, at han sover hos os ( det er jo egentlig meget hyggeligt :-) eller om vi godt kan begynde at arbejde på at få ham ind på eget værelse igen, nu hvor lillesøster er 8 uger.
Med venlig hilsen
W og Js mor