Tid til at sove på eget værelse?

26. september 2012

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Tid til at sove på eget værelse?

Hej Helen

1000 tak for dit tidligere svar ang. min datters problemer med at sove. Det har været meget brugbart og dejligt ikke at skulle føle man gør noget forkert, bare fordi man ikke gør som alle andre :-)

Min datter er nu 15 måneder og det går beder med at sove rutinen lyder som følger:

Når hun er ved at blive træt får hun et glas varmt mælk
Hun siger godnat til far og vi går ind i vores seng hvor jeg ligger med hende til hun sover (et sted mellem 15min og en halv time)
Når vi går i seng bliver hun lagt over i hendes tremmeseng som står ved siden af vores seng
Der sover hun til hun vågner, nogen gange kl.1 nogen gange kl.5 det er meget forskelligt
Når hun vågner kommer hun over til os og sover til vi står op

Alt i alt syntes jeg faktisk at det ...

Annonce

... fungerer meget godt på den her måde, men som flere har udpeget for mig, skal pigen jo også ind og sove for sig selv på et tidspunkt....

Og her er spørgsmålet:
Når hun skal til at sove selv hvordan og hvornår gør vi det så bedst??? Er det bedst at lære hende at blive puttet i tremmesengen inde i vores soveværelse og så flytte på eget værelse bagefter eller skal vi flytte ind på værelset og lære at blive puttet i egen seng på en gang.
Og hvordan lære jeg hende bedst at falde i søvn i tremmesengen, når hun nu er så glad for at falde i søvn sammen med en af os

Lille extra spørgsmål hvornår ville det være okay at rykke over i en junior seng og ville det være en ide at gøre det nu, så vi kunne ligge med hende, når hun skulle falde i søvn???

Glæder mig til dit svar :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte