Brev:
Tid til at sove på eget værelse?
26. september 2012
Alder:
15 mdr.
Tid til at sove på eget værelse?
Hej Helen
1000 tak for dit tidligere svar ang. min datters problemer med at sove. Det har været meget brugbart og dejligt ikke at skulle føle man gør noget forkert, bare fordi man ikke gør som alle andre :-)
Min datter er nu 15 måneder og det går beder med at sove rutinen lyder som følger:
Når hun er ved at blive træt får hun et glas varmt mælk
Hun siger godnat til far og vi går ind i vores seng hvor jeg ligger med hende til hun sover (et sted mellem 15min og en halv time)
Når vi går i seng bliver hun lagt over i hendes tremmeseng som står ved siden af vores seng
Der sover hun til hun vågner, nogen gange kl.1 nogen gange kl.5 det er meget forskelligt
Når hun vågner kommer hun over til os og sover til vi står op
Alt i alt syntes jeg faktisk at det fungerer meget godt på den her måde, men som flere har udpeget for mig, skal pigen jo også ind og sove for sig selv på et tidspunkt....
Og her er spørgsmålet:
Når hun skal til at sove selv hvordan og hvornår gør vi det så bedst??? Er det bedst at lære hende at blive puttet i tremmesengen inde i vores soveværelse og så flytte på eget værelse bagefter eller skal vi flytte ind på værelset og lære at blive puttet i egen seng på en gang.
Og hvordan lære jeg hende bedst at falde i søvn i tremmesengen, når hun nu er så glad for at falde i søvn sammen med en af os
Lille extra spørgsmål hvornår ville det være okay at rykke over i en junior seng og ville det være en ide at gøre det nu, så vi kunne ligge med hende, når hun skulle falde i søvn???
Glæder mig til dit svar :-)