Brev:
Min søns døgnrytme og aktivitet
15. august 2012
Alder:
4 mdr.
Min søns døgnrytme og aktivitet
Hej Helen
Nu har jeg fulgt med herinde i lang tid og nu er det min tur :-)
Jeg har en søn på 4 måneder. Han er dejlig, men han er MEGET meget aktiv og han vil hele tiden underholdes. Jeg har svært ved og få tiden til og gå med underholdning en hel dag, da jeg allerede kl.12 føler at jeg har prøvet alle aktiviteter vi har herhjemme (kravlegård, tæppe, rulleture i sengen, danseture osv.) Jeg har lidt svært med og tage ham med ud fordi han meget let bliver utilfreds. Hvis vi er ude med barnevognen hvor han som regl er vågen eller vågner hurtig bliver han utilfreds og kommer i bæresele og der gider han ikke være mere end 5 min og så må jeg bære ham på armen.. av min ryg:-).
Om dagen derhjemme når han bliver ked af det og ikke rigtig vil noget er det tit at han kun er glad ved at vi bære rundt med ham... er der noget som vi kan gøre for at afhjælpe det? for han græder lige så snart vi ligger ham ned, eller sætter os ned med ham.
Hans søvn rytme er som vinden blæser. Jeg synes at jeg har prøvet og følge dine råd om dagsrytme herinde men det er som om at han er meget meget stædig. Nogen gange sover han kun 1,5 time om dagen og nogen gange kan han sove 3 timer om dagen sm jeg stadig ikke synes er meget.. (om natten er han fantastisk, sover somregl fra 20:30 - 6 og nogen gange vågner han kl.3 for at få mad, men ikke altid. Men når jeg får underholdt ham og alt køre er han glad og griner. Har du et foreslag til hvordan jeg ellers kan underholde ham uden og bære rundt på ham hele tiden.
Han bruger ikke sut så er der en god måde jeg kan få ham til og sove på, på faste tidspunkter? jeg plejer og give ham flaske inden jeg synes han skal sove, nogen gange hjælper det, men ikke altid.
Puha det var en masse. Jeg håber kan du kan finde lidt hoved og hale i det.
Hilsen