Min søns døgnrytme og aktivitet

15. august 2012

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Min søns døgnrytme og aktivitet

Hej Helen

Nu har jeg fulgt med herinde i lang tid og nu er det min tur :-)

Jeg har en søn på 4 måneder. Han er dejlig, men han er MEGET meget aktiv og han vil hele tiden underholdes. Jeg har svært ved og få tiden til og gå med underholdning en hel dag, da jeg allerede kl.12 føler at jeg har prøvet alle aktiviteter vi har herhjemme (kravlegård, tæppe, rulleture i sengen, danseture osv.) Jeg har lidt svært med og tage ham med ud fordi han meget let bliver utilfreds. Hvis vi er ude med barnevognen hvor han som regl er vågen eller vågner hurtig bliver han utilfreds og kommer i bæresele og der gider han ikke være mere end 5 min og så må jeg bære ham på armen.. av min ryg:-).

Om dagen derhjemme når han bliver ked af det og ikke rigtig vil noget er det tit at han kun er glad ved at vi bære rundt med ham... er der noget som vi kan gøre for at afhjælpe det? for han græder lige så snart ...

Annonce

... vi ligger ham ned, eller sætter os ned med ham.

Hans søvn rytme er som vinden blæser. Jeg synes at jeg har prøvet og følge dine råd om dagsrytme herinde men det er som om at han er meget meget stædig. Nogen gange sover han kun 1,5 time om dagen og nogen gange kan han sove 3 timer om dagen sm jeg stadig ikke synes er meget.. (om natten er han fantastisk, sover somregl fra 20:30 - 6 og nogen gange vågner han kl.3 for at få mad, men ikke altid. Men når jeg får underholdt ham og alt køre er han glad og griner. Har du et foreslag til hvordan jeg ellers kan underholde ham uden og bære rundt på ham hele tiden.

Han bruger ikke sut så er der en god måde jeg kan få ham til og sove på, på faste tidspunkter? jeg plejer og give ham flaske inden jeg synes han skal sove, nogen gange hjælper det, men ikke altid.

Puha det var en masse. Jeg håber kan du kan finde lidt hoved og hale i det.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige