Brev:
Lille dilemma om søvn og mad - 3 mdr.
17. juli 2012
Alder:
3 mdr.
Lille dilemma om søvn og mad - 3 mdr.
Kære Helen
Super god side :-)
Hvor skal jeg starte... jeg skriver "søvn og mad", da jeg har oplevelsen at de to ting hænger lidt sammen i vores lille dilemma.
Noah blev født den 22.04.12 i en hektisk periode i mit liv, han skreg fra det øjeblik han blev født indtil han var 6-7 uger gammel, her kunne han kun vugges skrigene i søvn og sov kun på mor eller far. Alle forsøg at lægge ham fra os mislykkedes for det meste... Barnevogn har han ikke kunne li dengang.
Han har lige fra starten været MEGET vågen i blikket og med mange ting været tidlig ude - hånden opdagede han fx med 1 måned, har holdt sit hovede selv med 1,5 ca osv
Han har fået mme siden han var ca 3 uger gammel og har altid haft besvær med at spise dvs slugt en masse luft (også ved brystet) og komme af med bøvser. Han er blevet tjekket for kort tungebånd og vi har prøvet en del flasker, men har nu i 1 måned holdt fast ved born free flaskerne.
Nu er han så næsten 3 måneder. Prøver ikke at gå tur i barnevogn mere, det går måske godt 1 ud af 10 gange.
Han sover super om natten (Han falder i søvn på mig og sover så i min seng) fra ca. kl 8 til 3-4 hvor han spiser ca, 180 ml og sover til 7-8. Her er han ofte uroligt og han virker sulten - MEN vil ikke spise, suger lidt slipper osv og spiser så måske 70 (har også prøvet at vente...) Vi snakker leger osv ca en 1-1,5 time efter er han træt og så skriger han helt vildt når han skal sove (hos mig) men spiser så igen ca 70 ml og sådan kører hele dagen så... hos far kan han dog tage en ca 2 timers lur ved middags tid...
Jeg er så usikker og ved ofte ikke mere hvad jeg skal gøre.
Vi har prøvet at vente med mad, give ham før osv desværre kan jeg ikke høre om han er sulten med mindre han skal sove og bliver helt sur.
Han spiser ikke nok, da han ikke har taget nok på her den sidst måned.
Det gør nok også at jeg er meget anspændt og det hjælper nok ikke på det hele. Hjælp...
Nu vil vi gerne have ham til at sove i barnevogn eller seng ?. Skal vi bare starte og så putte ham der hver gang han skal sove eller starte med en lur fx middag eller ? Skal vi holde fast uanset hvor ked af det han bliver ?
Kan han forbinde mad og søvn så meget at han ikke kan finde ud af det ellers ? Hvordan kan jeg få ham til at spise mere på en gang ?
Han skal tjekkes for mælke intolerance pg af slimet afføring som han altid har haft - kan det give ubehag/smerter eller lignende ?
Han får Hipp øko
Han har det ellers fint, smiler osv men pylrer også meget hurtigt. Så er han også meget overtræt når han ikke får sin lange lur på far...
Vi har hentet din lille film omkring det lille barns søvn og vil også købe din bog omkring søvn... men ville lige høre hvad du mener ;-)
Hilsen