Brev:
Powernap'er
8. juli 2012
Alder:
4 mdr.
Powernap'er
Hej Helen
Skrev til dig for nogle uger siden angående at vende mit barn fra at blive vugget/trillet i søvn. Vi arbejder stadig på det, men fornemmer en bedring :-) Så tak:-)
Men det er også sådan at prinsessen i ca halvanden måned har sovet en halv time max tre kvarter ad gangen i dagstimerne. Hun er glad og frisk når hun kommer op, men bliver så pylret allerede efter en time igen. Har forsøgt både at lade hende ligge i barnevognen og snakke og se om hun falder i søvn selv igen...det gør hun ikke. Har prøvet at løbe ud til hende så snart jeg hører lyd/bevægelse og trille hende i søvn ikke... det lykkes ikke :-(
Det hjælper heller ikke bare at gå med barnevognen i en time. Hun vågner efter en halv og ligger så og vrider hovedet rundt i barnevognen for at kigge på lysets indfald i barnevognsbetrækket eller hvad der nu lige er at se på. Hun laver alt andet end at give sig hen til søvnen igen. Og efter noget tid bliver hun jo så sur over bare at ligge der :-(
Hun er ca oppe to timer inden vi putter hende igen. Fornemmer hun er træt (pylret, klør sig i øjnene), og hun falder også i søvn efter ca 5min.
Har du nogle gode forslag til hvordan vi kan få lidt længere lure indkørt? Eller nogle trøstende ord :-) Frygter jo at det skal fortsætte sådanne så længe hun skal sove i dagstimerne :-(
Det skal siges hun om natten gerne sover ca 7 timer i træk fra ca kl.21 til 4, bliver så ammet og sover så gerne videre til ca 7.30. Ved jo ikke om denne gode nattesøvn er med til at hun ikke har det store behov i dagstimerne?
Kærlig hilsen
Karen