Brev:
Kan ikke finde ro - 15 mdr.
23. april 2012
Alder:
15 mdr.
Kan ikke finde ro - 15 mdr.
Hej Helen
Min søn er en meget glad og nysgerrig dreng som er meget fysisk aktiv i løbet af dagen. Men når han skal sove hvadenten det er i løbet af dagen eller om natten har han svært ved at finde ro og falde i søvn.
Typisk vågner han ved halv syv tiden og er glad og tilfreds. Nogen gange sover han en lille formiddagslur på en halv time, men andre gange må dagplejemoren opgive. På det sidste har han kun sovet i en time om eftermiddagen og er overhovedet ikke sig selv men klynker og er pylret. Det selvom dagplejemoren ikke er en, der bare sådan lige opgiver og hun har brugt lang tid på at forsøge at få ham til at sove mere.
Når han skal i seng om aftenen er "putte-ritualet" at han kommer i bad og får nattøj på, derefter en sang eller to og lidt hyggetid. Derefter får han godnatgrød som han dog ikke spiser så meget af. Alt i alt er han klar til at sove ved 8-tiden, virker træt, tager "putteren" i hånden og går selv ind til sengen og siger godnat. Men så starter festen: han roder rundt i sengen, ligger sig ned og rejser sig op, griner, pludre og siger hej osv. Vi siger til ham at han skal lægge sig ned og sove og viser det også ved at gå ud af rummet et kort øjeblik, hvorved han græder indtil han kan se os igen og derved griner. Det tager for det meste over 2 timer at få ham til at sove og vi er som forældre så frustreret og trætte til sidst at det er en meget dårlig stemning han falder i søvn i og det gør mig ked af det bagefter.
Han vågner igen efter et par timer og kommer ind og sover hos os hvor han også vågner et par gange. Dagplejemoren har fået fat i en kugledyne der måske kunne give ham ro, men den samlede han i fodenden og brugte som skammel, så han faldt ud af sengen.
Er det for tidligt han kommer i seng, skal jeg ligge mig sammen med ham eller noget helt tredje?
Hilsen