Kan ikke finde ro - 15 mdr.

23. april 2012

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Kan ikke finde ro - 15 mdr.

Hej Helen

Min søn er en meget glad og nysgerrig dreng som er meget fysisk aktiv i løbet af dagen. Men når han skal sove hvadenten det er i løbet af dagen eller om natten har han svært ved at finde ro og falde i søvn.

Typisk vågner han ved halv syv tiden og er glad og tilfreds. Nogen gange sover han en lille formiddagslur på en halv time, men andre gange må dagplejemoren opgive. På det sidste har han kun sovet i en time om eftermiddagen og er overhovedet ikke sig selv men klynker og er pylret. Det selvom dagplejemoren ikke er en, der bare sådan lige opgiver og hun har brugt lang tid på at forsøge at få ham til at sove mere.

Når han skal i seng om aftenen er "putte-ritualet" at han kommer i bad og får nattøj på, derefter en sang eller to og lidt hyggetid. Derefter får han godnatgrød som han dog ikke spiser så meget af. Alt i alt er han klar til at sove ved 8-tiden, virker træt, tager ...

Annonce

... "putteren" i hånden og går selv ind til sengen og siger godnat. Men så starter festen: han roder rundt i sengen, ligger sig ned og rejser sig op, griner, pludre og siger hej osv. Vi siger til ham at han skal lægge sig ned og sove og viser det også ved at gå ud af rummet et kort øjeblik, hvorved han græder indtil han kan se os igen og derved griner. Det tager for det meste over 2 timer at få ham til at sove og vi er som forældre så frustreret og trætte til sidst at det er en meget dårlig stemning han falder i søvn i og det gør mig ked af det bagefter.

Han vågner igen efter et par timer og kommer ind og sover hos os hvor han også vågner et par gange. Dagplejemoren har fået fat i en kugledyne der måske kunne give ham ro, men den samlede han i fodenden og brugte som skammel, så han faldt ud af sengen.

Er det for tidligt han kommer i seng, skal jeg ligge mig sammen med ham eller noget helt tredje?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre