Brev:
Soverytme - 2 mdr.
9. marts 2012
Alder:
2 mdr.
Soverytme - 2 mdr.
Hej
Jeg har en 9 uger gammel dreng som ind til for 14 dage siden havde et fantastisk søvnrytme/mønster. 2 timer om formiddagen, 3 timer over middag.
Omkring 7-8 uge blev rytmen af en eller anden grund fuldstændig ødelagt. Han sover 1-1½ time om formiddagen og over middag ml ½ - 1½ time. Sidst på eftermiddagen gerne tre og hvis vi ikke vækker ham efter 3 timers søvn tror jeg han ville fortsætte med at sove som om det var nat.
Jeg har nu i 1½ uge prøvet at rette op på dette mønster ved at lade ham blive liggende i barnevognen når han vågner efter ½ - 1 time. Jeg giver ham sutten, vugger ham eller går tur så han igen venner sig til at skulle sove i mindst 2 timer. Hvis han stadig ikke sover giver jeg derefter op. Om natten vågner han med 3-5 timers mellemrum for at blive ammet. (to af dagene lykkedes det mig at han sov 2x2 timer)
Min søn er ellers meget rolig, glad og smilende og spiser gennemsnitlig hver 3-4 time i dagtimerne. Jeg ammer ham.
Jeg bliver enormt træt hvis han ikke tager en lang lur på et eller andet tidspunkt i løbet af formiddagen eller omkring middag. Min energi slipper op og det er synd for mig og min 4 årig datter, som jeg henter fra børnehave omkring kl. 15-15.30.
Jeg håber du kan give mig et råd til hvad jeg skal gøre for min krop er ved at blive stresset og jeg er meget træt.
Med venlig hilsen
mor