Brev:
Nat og Dag?
3. august 2004
Alder:
0 mdr.
Nat og Dag?
Hvor gammel er et spædbarn før det kan skelne mellem nat og dag? Vi har en søn der er 10 dage gammel. Jeg synes allerede, der er mærkbar forskel på dag og nattesøvn, hvilket naturligvis er dejligt. Nattensøvnen er tungere og ingen lange vågne perioder, kun til amning.
Vi skelner meget mellem dag og nat. Om morgenen er der fuld lys, rangler, lidt musik,snak o.s.v Om natten absolut ro og mørkt. Vi gjorde det samme med succes med vores ældre dreng.
Jeg har dog hørt, at spædbørn ikke har fornemmelsen før de er 6-8uger gamle, så bilder jeg mig bare ind, at han fornemmer forskellen?