Tvillinger: vågner efter 45 min

23. januar 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Tvillinger: vågner efter 45 min

Hejsa

Jeg er ny her inde og glæder mig meget til at komme igang med denne side.

Jeg skriver til dig da vi her hjemme har lidt udfordringer for tiden. Vi har et sæt tvillinger på 16 uger. Vores problem er, at de vågner op efter 45 min søvn. Dette er både om aften, og om dagen.

Drengene er flaske børn, de sover i hver deres seng i vores soveværelse om aften/natten. Om dagen sover de sammen i barnevogn. Fornemmer ikke, at de vækker hinanden om dagen, men synes de gør det om aften.

Drengenes rytme ser ca. således ud.
Vågner omk. kl. 7-8 får mme, pussler, leg
Sover kl. 9-9.30, her sover de omk. 1,5-2 timer, men de er vågne mange gange.
2. lur omk. kl. 13 igen ca.1.5
3. lur er sidst på eftermiddagen/først på aften.
omk. 20 bliver de puttet til natten. Her vågner de igen op efter 45 min, en lille time, og som regel er de vågen til omk. kl 22. Når de så sover kl. 22, sover de lige ind til de skal have deres nat flaske som er mellem 02-03 om natten. De sover rigtig flot om natten, og gerne omk. de ti timer. De spiser gerne omk. 6 gange i løbet af et døgn, her får de tilbudt 200 ml hver gang, men det spiser de ikke altid op.

Så forstår jo godt at de ikke sover meget om dagen når de sover ti timer om natten, men ...

Annonce

... synes jo bare heller ikke at det er nok for dem kun at sove 45 min i hver deres lure om dagen. Det ender altid med, at jeg sidder i jakke og sko inde for da de vågner op så mange gange, og jeg skal derud :)

Når de vågner op om dagen, græder/brokker de med lukkede øjne. Jeg giver sut, nusser og triller med banevognen. Men så snart barnevognen står stille, og jeg er gået ind starter den ene gerne. De vækker ikke hinanden om dagen.

Men om aften, når vi putter dem kl. 20 fordi de er meget trætte, gnider øjene, gaber og bliver lidt pylleret da kan de vække hianden når de starter. Tror det er fordi de ikke når at falde i dyb søvn. Det ender som regl med at de kommer op, efter 1 times "kamp" da vi ikke kan få dem til at sove vidre. Når de kommer op er de glade. Det er de nu altid i deres vågne timer, rigtig glade og dejlige drenge der áldrig græder når de er vågen.

Hvad kan vi gøre for, at hjælpe dem med at sove bedre om dagen? og hvad med om aften, skal vi så fast holde at de skal sove vidre når de vågner efter deres 45 min, og hvordan gør vi dette?

Hvorfor tænker du de vågner om dagen? det skal siges at dette har stået på i snart tre uger.

Glæder mig meget til at læse de svar.

Mange hilsner fra
en glad tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.