Brev:
Tvillinger: vågner efter 45 min
23. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Tvillinger: vågner efter 45 min
Hejsa
Jeg er ny her inde og glæder mig meget til at komme igang med denne side.
Jeg skriver til dig da vi her hjemme har lidt udfordringer for tiden. Vi har et sæt tvillinger på 16 uger. Vores problem er, at de vågner op efter 45 min søvn. Dette er både om aften, og om dagen.
Drengene er flaske børn, de sover i hver deres seng i vores soveværelse om aften/natten. Om dagen sover de sammen i barnevogn. Fornemmer ikke, at de vækker hinanden om dagen, men synes de gør det om aften.
Drengenes rytme ser ca. således ud.
Vågner omk. kl. 7-8 får mme, pussler, leg
Sover kl. 9-9.30, her sover de omk. 1,5-2 timer, men de er vågne mange gange.
2. lur omk. kl. 13 igen ca.1.5
3. lur er sidst på eftermiddagen/først på aften.
omk. 20 bliver de puttet til natten. Her vågner de igen op efter 45 min, en lille time, og som regel er de vågen til omk. kl 22. Når de så sover kl. 22, sover de lige ind til de skal have deres nat flaske som er mellem 02-03 om natten. De sover rigtig flot om natten, og gerne omk. de ti timer. De spiser gerne omk. 6 gange i løbet af et døgn, her får de tilbudt 200 ml hver gang, men det spiser de ikke altid op.
Så forstår jo godt at de ikke sover meget om dagen når de sover ti timer om natten, men synes jo bare heller ikke at det er nok for dem kun at sove 45 min i hver deres lure om dagen. Det ender altid med, at jeg sidder i jakke og sko inde for da de vågner op så mange gange, og jeg skal derud :)
Når de vågner op om dagen, græder/brokker de med lukkede øjne. Jeg giver sut, nusser og triller med banevognen. Men så snart barnevognen står stille, og jeg er gået ind starter den ene gerne. De vækker ikke hinanden om dagen.
Men om aften, når vi putter dem kl. 20 fordi de er meget trætte, gnider øjene, gaber og bliver lidt pylleret da kan de vække hianden når de starter. Tror det er fordi de ikke når at falde i dyb søvn. Det ender som regl med at de kommer op, efter 1 times "kamp" da vi ikke kan få dem til at sove vidre. Når de kommer op er de glade. Det er de nu altid i deres vågne timer, rigtig glade og dejlige drenge der áldrig græder når de er vågen.
Hvad kan vi gøre for, at hjælpe dem med at sove bedre om dagen? og hvad med om aften, skal vi så fast holde at de skal sove vidre når de vågner efter deres 45 min, og hvordan gør vi dette?
Hvorfor tænker du de vågner om dagen? det skal siges at dette har stået på i snart tre uger.
Glæder mig meget til at læse de svar.
Mange hilsner fra
en glad tvillingemor