Brev:
Natputning
16. januar 2012
Alder:
19 mdr.
Natputning
Hej Helen.
Så er det min tur til at få nogle gode råd i forhold til puttesituationen og morsyghed.
Luna er en glad og nem pige på 19 måneder. Går i dagpleje hvilket hun er rigtig glad for. Har altid haft et godt sovehjerte. Får en middagslur på 3-3,5 time. Sover dog ikke igennem endnu.
Vi har aldrig haft problemer med at putte Luna og har en god rytme med bad og godnat læsning og i seng kl 19.30. Men i de sidste 2-3 uger kan jeg bare ikke putte hende. Er meget bevidst om, at gøre de samme ritualer som vi plejer, men så snart hun bliver lagt ned rejser hun sig. Så siger jeg, kan du ligge dig ned for nu skal du sove. Men lige så snart hun kommer ned og ligge rejser hun sig igen og gør tegn til at vil op til mig. Sådan kan vi blive ved..  Så har jeg prøvet at gå ud af værelset og kommer tilbage når jeg synes hun har grædt lange nok. Det hjælper heller ikke.. Så kommer faderen på banen og Luna sover efter 5-10 min uden gråd...  arghh. Så den tjans har han fået. Men det er jo ikke holdbart.
Når Luna vågner om natten er det også faderen som skal gå ind til hende, for ellers vil hun op til mig og kan ikke puttes igen, før hun ligger i midten af vores seng. Der søger hun mig så rigtig meget. Hvis det stod til hende ville sove oven på mig...
Som du nok kan høre er hun MEGET moresyg og det har hun været i rigtig lang tid.
Vi har også den obligatoriske kamp på pudsleborden. Det har faderen ikke  :-)
Hvad er det dog mødre gør ved deres børn??  :-)
Kan du hjælpe mig til at forstå min datters reaktion og hvad kan jeg gøre?
Er det bare en af de mange faser som hun skal igennem? Eller er det nu jeg virkelig skal tage puttekampen op og lade hende græde og putte, græde og putte?
Håber du kan komme med nogle god råd.
Venlig hilsen
Luna's mor