Brev:
Sengetid 3-6 måneder
10. januar 2012
Alder:
3 mdr.
Sengetid 3-6 måneder
Hej Helen
Vores datter Alberte er knap 3½ måned og sover hver aften mellem kl. 21-22... Det er helt normalt - som jeg læser det i dine øvrige besvarelser...
Men jeg er nysgerrrig for at vide, hvornår vi kan regne med, at hun realistisk set kan lægges i seng liiiidt tidligere, fx kl. 20...
Om natten sover hun noget uroligt og hun vågner mange gange - og mere end hun bør (så vidt jeg kan læse mig frem til). Vi har prøvet at supplere min amning med flaske, men den er hun meget lidt glad for (vi har prøvet forskellige typer flasker og mælk). Jeg er nok nået dertil, at jeg tænker, at hun ikke er sulten, for så ville hun vel spise..? Og så håber jeg, at tiden arbejder med os, og at hun indenfor få måneder begynder at få en bedre nattesøvn.
Hun sover godt i løbet af dagen - 3 lurer. 2-3 timer formiddag, det samme over middag og ½-1 time omkring kl. 17-18 stykker... (Og hun sover selv, dvs. i en stillestående barnevogn - fantastisk. Så der er sket forbedring siden du sidst hørte fra mig :-))
Om natten tror jeg, at vi ofte vækker hinanden og jeg tæller ned til hendes 6 mdr.'s dag, så hun kan komme for sig selv... I bund og grund længes jeg efter at kunne lægge hende lidt tidligere og få lidt mere nattesøvn :-)
Hvad er tidshorisonten?
Bedste hilsner herfra...