Sengetid aften

6. januar 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sengetid aften

Kære Helen.

Så har jeg igen et spørgsmål/problem jeg ønsker din mening om.. det går super godt hos os om dagen alle er glade og tilfredse. jeg syns vi har en god rytme og Jakob er nem at putte til lure.

Han sover således: vi står op-han vækkes ca kl 7.20 skiftes og sættes i autostol (vi skal aflevere Line i dagpleje)
mellem 9 og 10 puttes til lur sover gerne et par timer..
ca kl 13.30-14 puttes til lur igen sover her ca 1.5-2 timer
Får lille lur (halv time) mellem 18-19

Så begynder mit problem....vi bader og hygger til kl 20 hvor Line kommer i seng -ingen problem - men herfra er han pylret-glad ked afdet-aktiv ja det hele sådan lidt til og fra hele aftenen.

Han har indtil nu fra fødsel været oppe sammen med os til vi ...

Annonce

... går i seng ca kl 22.30 og puttet sig fint til natten (vi sover sammen)
De sidste fem dage er han blevet ret sur og træls fra kl 21.30 ca som om han er træt - jeg har fået ham til at sove men kun kortvarigt og så er han vågnet op ikke særlig glad, men heller ikke klar til at sove igen, tror jeg eller tager jeg fejl?

Vi har haft skrig og gråd til kl midnat og lidt derefter. så sover han til næste morgen, med amning imellem. hvad gør jeg galt han har været så nem og sød før.. jeg kigger dagligt i min bibel - din bog om søvn - så jeg er godt med på alt det om søvn, men jeg har brug for at høre om jeg kan begynde at putte ham til natten før så jeg undgår de trælse timer, han virker bare ikke helt klar før kl 22...

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig