Brev:
Søvn - jeg er snart desperat!
28. november 2011
Alder:
3 mdr.
Søvn - jeg er snart desperat!
Kære Helen.
Skriver til dig, da jeg snart er desperat!
Jeg har en dejlig datter på nu 3 måneder. Fødseln blev sat i gang en uge over tid, men forløb godt. Hun spiser fint. Mit problem er, at hun KUN vil sove i mine arme.
Jeg har virkelig prøvet alt; fulgt de råd, jeg kunne finde på siden her, købt din bog, været til zoneterpi, da hun havde problemer med maven i starten, kraniosakral terapi, slyngevugge, sansegynge osv. Indtil for et par uger siden, kunne hun altid sove i barnevognen, så længe jeg ikke stod stille. Selvfølgelig ikke optimalt at skulle trave rundt mange timer om dagen, når jeg også har en datter på 4 år jeg gerne vil være sammen med. Men Dette er også slut nu.
Jeg er opmærksom på, at søvn cyklus er således, at efter 30-45 min, sover de let og skal lære at falde i søvn igen. Når jeg derfor nogen gange har lagt hende, altid svøbt, sørger jeg for at sidde ved hendes side på det tidspunkt ihåb om, med enberoligende hånd osv at få hende til at falde i søvn igen - det er aldrig lykkedes. Jeg har også et utal af gange prøvet at lægge hende inden hun falder helt i søvn, som du har rådet til andre. Dette resulterer altid i total hysteri og jeg må tage hende op. Når hun vågner efter en halv time er hun ike frisk. Hun sover et par timer om dagen, medmindre jeg sidder m hende i armene, så kan hun sove længe.
Om natten går det bedre. Jeg lægger hende til at sove ca 19 og da er hun træt. Jeg slukker alt lys i værelset, fortæller endnu en gang den store, at nu må hun være stille, ammer, vugger i armene indtil hun sover og lægger hende så i vuggen. Herefter går jeg resten af aftenen i pendulfart ml stuen og værelset for at hun ikke skal vågne. Der går nu maks tre timer ml hver amning om natten. For et par uger siden kunne der godt gå 4-5, men det er også slut nu. Hun virker ikke altid særlig sulten, men det er den eneste måde jeg kan få hende til at sove på igen. Efter amning lægger jeg hende i vuggen, og hun falder som regel i søvn igen uden at sulle vugges i armene. Både dag og mat vågner hun ved den mindste lyd.
Jeg ved ikke, om du mon har flere råd at dele ud af, men jeg er virkelig træt og ked af det efterhånden.
Kærlig hilsen
C