Brev:
Vil ikke ligge ned i barnevogn
16. november 2011
Alder:
9 mdr.
Vil ikke ligge ned i barnevogn
Kære Helen
Min søn er 9½ måned og i rigtig god trivsel.
Han spiser fint i løbet af dagen og har stort set altid god appetit. Han er stadig også meget glad for brystet, men det synes jeg kun er dejligt :)
Han har kravlet i et par måneder nu og står op af alting og prøver også at gå.... Så motorisk er der også godt gang i ham.
Hans lure om dagen volder dog en del problemer. Han har altid kunne falde i søvn i sin barnevogn når vi kører med ham, det kan godt tage lidt tid men det er, bortset fra korte perioder, altid lykkedes.
Om aftenen falder han i søvn ved siden af mig i vores seng, det er både min mand og jeg enige om fungerer bedst og er mest trygt for ham. Og giver også mere søvn til os... Han kan sagtens falde i søvn uden brystet i munden, skal enten beroliges lidt, synges for o.lign. eller også ruller han simpelthen bare om på siden og sover. Det tager som regel 30-45 min, incl amning, men det er helt fint for mig.
Men tilbage til hans dagslure; han vil ofte ganske enkelt ikke ligge ned i barnevognen. Det startede for godt 2 måneder siden da han begyndte at sidde op i barnevognen. Fra den dag var han ikke glad for at ligge ned mere. Han bliver simpelthen panisk og bryder ud i gråd. Nogen gange kan han afledes med en eller anden spændende ting hvorefter han falder i søvn, andre gange kommer han op at sidde hvorefter vi så prøver igen. Men det er langtfra altid det lykkes. Så må vi gå hjem igen og lægge os på sengen.... Lidt ærgeligt da han sover meget bedre i sin barnevogn om dagen. Når han altså sover... Andre gange må jeg sætte mig på en bænk og amme ham i søvn. For det første begynder det at blive lidt koldt pga. årstiden og for det andet synes jeg ikke det er den vej det skal gå, når han nu aldrig har haft brug for dette før barnevognslure.
Idag kammede han helt over og det er derfor jeg skriver til dig nu. Han holdt fast i barnevognens sider og kæmpede bravt imod. Jeg valgte dog at lægge ham alligevel, da jeg vidste han var rigtig træt, og sang for ham, holdt på ham og aede ham. Men han græd højt og ulykkeligt. Og ja, så måtte vi op og ligge på sengen. Og jeg endte faktisk også med at græde...!
Til slut skal jeg sige at jeg stadig går hjemme med ham og skal gøre det til han er mindst 1½ og nyder det i fulde drag. Men hans søvn om dagen er efterhånden meget anstregende og udmattende for mig. Synes det fylder negativt i vores hverdag.
Glæder mig til at høre dine tanker.
Mange hilsner Julie