Brev:
Magnesium til baby
11. november 2011
Alder:
3 mdr.
Magnesium til baby
Hej Helen.
Jeg er blevet anbefalet af en ven at give min søn Magnesium Citrat i hans mælk, for på denne måde at hjælpe ham med at sove bedre... Pt. sover han 2-3 timer fra ca. 19/20 tiden til kl. 22/23 og derefter vågner han hyppigere og hyppigere indtil han ikke kan sove mere omkring kl. 6/7 - nogen gange 8 om morgenen.
Jeg er som regel inde hos ham 10-12 gange om natten og give ham sut og han vil gerne spise ca. hver anden time, men jeg kan som regel trække den til hver tredje time.
Om dagen sover han nogen gange en god lang formiddagslur på 2-3 timer samt en kortere middagslur og eftermiddagslur på 3 kvarter.. Andre gange sover han samlet set 4 timer i løbet af dagen.
Han bliver snart 4 mdr. hvor jeg forventer at på begynde på grød, men er ikke startet endnu.
Men årsagen til jeg skriver til dig, er fordi at på æsken med Magnesium står der at det kun skal tages af gravide og børn under 1 år efter henvisning fra sundhedsplejerske eller læge, så jeg er i tvivl om jeg kan gøre skade på ham?
Derudover vil han kun sove på siden... Når han vågner om natten er jeg nødt til at lægge ham om på siden for at han kan falde i søvn igen og når jeg putter ham skal det ligeledes være på siden. Jeg ved jo at sundhedsstyrelsen anbefaler at spædbørn sover på ryggen, men så græder han bare... Er der nogen mening i at prøve at ændre denne vane nu? (han kan rulle fra mave til ryg).
Hilsen Louise