Sover maks. 30 min. i mine arme

9. november 2011

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Sover maks. 30 min. i mine arme

Hej Helen

Min datter er 11 uger og sover ikke om dagen

Om natten sover hun typisk således
Ca 22 el 23-03
Ca 15-30 min mad efterfulgt af 20-30 min hvor hun sover i mine arme
Ca 04-6.30
Mad + sov i arm

Resten af dagen sover hun max 30 min i mine arme
Hvis jeg lægger hende væk vågner hun, smiler og er glad
Efter kl 19 om aftnen er hun, den sidste uges tid begyndt at blive rigtig pyldret. Og så er det lang tid til kl er 22/23 skifter lidt hvornår det er.

Vi har haft en god periode med barnevognen men det er slut igen. Vi er tilbage hvor at hun efter 10 min i barnevognen, begynder at skrige helt vildt. Hverken sut eller, bumletur over brosten hjælper. Når vi er hjemme og jeg kan tage hende rigtig op, stoppe hun og intet er ...

Annonce

... galt mere. Meget frustrerende.

Den gode periode: Da hun var mellem 7 og 10 uger sov hun 1 lang lur på 3-4 timer.
Dette skete ved at jeg trillede med barnevogne i 40 min - 1 1/2 time hvor jeg derefter bar hende op i lejligheden (stadig liggende i sin voksi) åbnede altan døren i soveværelset og lod hende sove videre. Det var rigtig godt.

Hun er ellers en meget glad pige, der snakker, leger og griner hele tiden. Hun gaber ikke, græder ikke om dagen (kun efter kl 19 ca hvor hun er blevet pyldret). Hun får nok og spise, tager fint på.
Dog falder hun 6 ud af 10 gange i søvn på brystet.

Hvad gør jeg forkert siden hun ikke vil sove og hvorfor er barnevognen blevet en fjende??

Er det ikke noget med at alt under 1 time ikke tæller som søvn?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.