Vil kun sove hos mor

7. november 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vil kun sove hos mor

Kære Helen

Min 3,5 mdr gamle søn blev født for tidligt (34+5) og har lige siden fødslen været meget hos mig. Jeg sad med ham og bar ham meget i en vikle. Han havde tydeligt behov for denne nærhed og tryghedsfølelse. Problemet opstod om natten, når han (jeg) skulle sove, for han ville kun sove, når han lå på mit bryst/mave.

Langsomt blev det bedre, så han begyndte at kunne sove hos min kæreste også samt kortvarigt i barnevogn eller lift. Men så fik han en omgang feber ovenpå 3-måneders vaccinen og siden er problemerne vendt tilbage for fuld styrke. Min søn vil kun falde i søvn og sove hos mig, lægger ...

Annonce

... jeg ham fra mig i liften i sengen eller sniger ham ned ved siden af mig, vågner han i løbet af max 5 min. Det er vanvittig hårdt for os alle. For ham betyder det, at han ikke sover ret længe ad gangen, for nogen "god madras" er jeg trods alt ikke, så hans sovestilling er ikke optimal. For mig betyder det jo en konstant afbrudt og elendig søvn.

Håber du kan hjælpe med et råd eller to, og også gerne med en forklaring på min søns "tilbagefald".

Måske bør jeg tilføje, at han ammes 100%, spiser og vokser fint, og ellers ser ud til at trives. Udviklingsmæssigt er han godt med.

Med venlig hilsen
Marlene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor