Brev:
Vil kun sove hos mor
7. november 2011
Alder:
3 mdr.
Vil kun sove hos mor
Kære Helen
Min 3,5 mdr gamle søn blev født for tidligt (34+5) og har lige siden fødslen været meget hos mig. Jeg sad med ham og bar ham meget i en vikle. Han havde tydeligt behov for denne nærhed og tryghedsfølelse. Problemet opstod om natten, når han (jeg) skulle sove, for han ville kun sove, når han lå på mit bryst/mave.
Langsomt blev det bedre, så han begyndte at kunne sove hos min kæreste også samt kortvarigt i barnevogn eller lift. Men så fik han en omgang feber ovenpå 3-måneders vaccinen og siden er problemerne vendt tilbage for fuld styrke. Min søn vil kun falde i søvn og sove hos mig, lægger jeg ham fra mig i liften i sengen eller sniger ham ned ved siden af mig, vågner han i løbet af max 5 min. Det er vanvittig hårdt for os alle. For ham betyder det, at han ikke sover ret længe ad gangen, for nogen "god madras" er jeg trods alt ikke, så hans sovestilling er ikke optimal. For mig betyder det jo en konstant afbrudt og elendig søvn.
Håber du kan hjælpe med et råd eller to, og også gerne med en forklaring på min søns "tilbagefald".
Måske bør jeg tilføje, at han ammes 100%, spiser og vokser fint, og ellers ser ud til at trives. Udviklingsmæssigt er han godt med.
Med venlig hilsen
Marlene