Søvn og amning - 3 mdr.

5. november 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvn og amning  - 3 mdr.

Hejsa Helen.

Jeg har før skrevet til dig ang. søvnvaner hos min datter.

Nu er jeg ved at være kørt lidt af sporet med hendes søvn og amning og kan ikke rigtig finde tilbage...

Før var problemet at hun kun vil sove 3 kvarter af gangen om dagen, men ellers sov hun fint aften/nat. Jeg skulle prøve at ligge mig med hende til middag så hun sov 2-3 timer og lære ved det. Da jeg altid kan få hende til at sove meget hos mig.

Det går godt når jeg ligger mig sammen med hende og kan nemt lulle hende videre, hvis hun vågner HVIS hun får bryst. MEN de dage jeg ikke kan ligge med hende pga mødregruppe, læge el. andre aftaler (og har vitterlig ikke mange pga det problem) så tager hun kun 3 kvarter!

Problemet er at nu sover hun ikke så godt om natten mere og sover bedst hos mig. hvilket ødelægger min søvn og jeg tænker heller ikke det er en løsning. Om dagen er det stadig kun 3 kvarter undtagen hos mig. Men jeg synes så ikke hun er glad særlig længe i vågentiden og det er svært at aktivere hende uden hun er ved mor og far. altså ikke ret meget selvtid. Så jeg tænker på om hun får nok søvn i de 3 kvarter.... jeg prøver at lulle hende videre når hun vågner, men hun er et stort smil, men jo ikke så længe!

Jeg skal altid bruge brystet når hun skal sove. Hun vil ...

Annonce

... ikke bruge sut. Vi øver sutten hver dag. Hun får den i hånden ligesom andet legetøj, men det hjælper ikke. Jeg holder den i munden på hende men hun spytter og nogen gange får hun opkastfornemmelser... så det hjælper ikke som puttemiddel.
Jeg er bange for om hun småspiser hos mig, så jeg ikke har nok, når hun så skal have et måltid og sove og derfor ikke sover om natten mere.

Jeg har aldrig ammet andet end ved behov og har svært ved at køre det amning og søvn i en rutine.

Hvis jeg giver hende mad at sove på, er det svært at give mad igen når hun vågner. Da der jo så kun er gået 3 kvarter..

Når jeg ligger med hende skal hun ligge med brystet i munden og småsutte. Tager jeg det væk nænsomt med en lillefinger i mundvigen, så vågner hun ofte... Det gør egentlig ikke ondt, men det er jo uholdbart!

Jeg skal ligge mig fra hende når hun sover dybt, ellers vågner hun og det er ikke bare for at se hvad der sker og så sove videre... det er FORFRA :-(

Det hjælper at svøbe hende når jeg ligger hende fra mig, men så koger hun i den dyne, selvom hun bare har en body på.
Hvornår begynder de der spjæt at aftage i kraft, da de vækker hende.

Hvad skal jeg gøre.....?

Jeg føler jeg bruger hele dagen på at få hende til at sove...

Venlig hilsen
En trææt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder