Brev:
Søvn og amning - 3 mdr.
5. november 2011
Alder:
3 mdr.
Søvn og amning  - 3 mdr.
Hejsa Helen.
Jeg har før skrevet til dig ang. søvnvaner hos min datter.
Nu er jeg ved at være kørt lidt af sporet med hendes søvn og amning og kan ikke rigtig finde tilbage...
Før var problemet at hun kun vil sove 3 kvarter af gangen om dagen, men ellers sov hun fint aften/nat. Jeg skulle prøve at ligge mig med hende til middag så hun sov 2-3 timer og lære ved det. Da jeg altid kan få hende til at sove meget hos mig.
Det går godt når jeg ligger mig sammen med hende og kan nemt lulle hende videre, hvis hun vågner HVIS hun får bryst. MEN de dage jeg ikke kan ligge med hende pga mødregruppe, læge el. andre aftaler (og har vitterlig ikke mange pga det problem) så tager hun kun 3 kvarter!
Problemet er at nu sover hun ikke så godt om natten mere og sover bedst hos mig. hvilket ødelægger min søvn og jeg tænker heller ikke det er en løsning. Om dagen er det stadig kun 3 kvarter undtagen hos mig. Men jeg synes så ikke hun er glad særlig længe i vågentiden og det er svært at aktivere hende uden hun er ved mor og far. altså ikke ret meget selvtid. Så jeg tænker på om hun får nok søvn i de 3 kvarter.... jeg prøver at lulle hende videre når hun vågner, men hun er et stort smil, men jo ikke så længe!
Jeg skal altid bruge brystet når hun skal sove. Hun vil ikke bruge sut. Vi øver sutten hver dag. Hun får den i hånden ligesom andet legetøj, men det hjælper ikke. Jeg holder den i munden på hende men hun spytter og nogen gange får hun opkastfornemmelser... så det hjælper ikke som puttemiddel.
Jeg er bange for om hun småspiser hos mig, så jeg ikke har nok, når hun så skal have et måltid og sove og derfor ikke sover om natten mere.
Jeg har aldrig ammet andet end ved behov og har svært ved at køre det amning og søvn i en rutine.
Hvis jeg giver hende mad at sove på, er det svært at give mad igen når hun vågner. Da der jo så kun er gået 3 kvarter..
Når jeg ligger med hende skal hun ligge med brystet i munden og småsutte. Tager jeg det væk nænsomt med en lillefinger i mundvigen, så vågner hun ofte... Det gør egentlig ikke ondt, men det er jo uholdbart!
Jeg skal ligge mig fra hende når hun sover dybt, ellers vågner hun og det er ikke bare for at se hvad der sker og så sove videre... det er FORFRA :-(
Det hjælper at svøbe hende når jeg ligger hende fra mig, men så koger hun i den dyne, selvom hun bare har en body på.
Hvornår begynder de der spjæt at aftage i kraft, da de vækker hende.
Hvad skal jeg gøre.....?
Jeg føler jeg bruger hele dagen på at få hende til at sove...
Venlig hilsen
En trææt mor