Brev:
Rytme og søvn - 2 mdr.
3. november 2011
Alder:
2 mdr.
Rytme og søvn - 2 mdr.
Hej Helen
Ja vores søn er fra 13.9 i år og dermed snart to mdr. gammel. Han sover meget mere end jeg erindrer vores datter gjorde, og dette gør mig lidt i tvivl om han sover for meget. Han har selvfølgelig ingen fast rytme, men det sover alligevel på rimeligt faste tidspunkter.
Han vågner omkring kl. seks sammen med resten af familien og bliver så puttet igen efter at have spist ca. 160 ml. ved syv halv otte tiden og sover til kl. ti. Her spiser han mellem 160 og 180 ml. nogle gange sover han bare videre andre gange er han vågen en lille time. Han sover så til ved et tiden og får igen en flaske og vågen en lille time. Han vågner så ved tre/fire tiden og er vågen til seks/syv tiden, han er dog lidt pylret og sover lidt hvis han sidder ved os, men vågner så snart vi lægger ham fra os. Han spiser her af to/tre omgange og to gange 160 og så en lille tår før han falder helt til ro. Når han så sover er det tung søvn, jeg vækker ham kl. ti når vi går i seng og giver ham 180 ml. og så sover han til halv tre, hvor han indtil videre har spist ved mig, men får han ved mig vågner han ca. 1-2 timer efter og er sulten igen, så nu tror jeg altså bare at han får en flaske.
Sover han for meget? Skal jeg forsøge at holde ham mere vågen? Jeg putter ham gerne når han begynder at gabe, men nogle gange får jeg lidt dårlig samvittighed, for når jeg lægger ham i liften smiler og pludrer han, kan høre ham et par minutter udenfor og så sover han, skulle jeg have holdt ham oppe?
Håber ikke at det er for forvirrende.
Den lange vågen periode om eftermiddagen skyldes måske at vores datter kommer hjem fra børnehave og manden fra arbejde, så der er en del mere uro i hjemmet.
Venlig hilsen