Rytme og søvn - 2 mdr.

3. november 2011

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Rytme og søvn - 2 mdr.

Hej Helen

Ja vores søn er fra 13.9 i år og dermed snart to mdr. gammel. Han sover meget mere end jeg erindrer vores datter gjorde, og dette gør mig lidt i tvivl om han sover for meget. Han har selvfølgelig ingen fast rytme, men det sover alligevel på rimeligt faste tidspunkter.

Han vågner omkring kl. seks sammen med resten af familien og bliver så puttet igen efter at have spist ca. 160 ml. ved syv halv otte tiden og sover til kl. ti. Her spiser han mellem 160 og 180 ml. nogle gange sover han bare videre andre gange er han vågen en lille time. Han sover så til ved et tiden og får igen en flaske og vågen en lille time. Han vågner så ved tre/fire tiden og er vågen til seks/syv tiden, han er dog lidt pylret og sover lidt hvis han sidder ved os, men vågner så snart vi lægger ham fra os. Han spiser her af to/tre omgange og to gange 160 ...

Annonce

... og så en lille tår før han falder helt til ro. Når han så sover er det tung søvn, jeg vækker ham kl. ti når vi går i seng og giver ham 180 ml. og så sover han til halv tre, hvor han indtil videre har spist ved mig, men får han ved mig vågner han ca. 1-2 timer efter og er sulten igen, så nu tror jeg altså bare at han får en flaske.

Sover han for meget? Skal jeg forsøge at holde ham mere vågen? Jeg putter ham gerne når han begynder at gabe, men nogle gange får jeg lidt dårlig samvittighed, for når jeg lægger ham i liften smiler og pludrer han, kan høre ham et par minutter udenfor og så sover han, skulle jeg have holdt ham oppe?
Håber ikke at det er for forvirrende.

Den lange vågen periode om eftermiddagen skyldes måske at vores datter kommer hjem fra børnehave og manden fra arbejde, så der er en del mere uro i hjemmet.

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor