Brev:
Fra 2 til 1 lur til 2 lure igen
19. oktober 2011
Alder:
12 mdr.
Fra 2 til 1 lur til 2 lure igen
Hej Helen.
Min datter er lige fyldt 12 måneder. Indtil for kort tid siden sov hun 2 lure dagligt.
Vågen: 0600
Lur 1: 930, ca. 1½ time
Lur 2: 1400, ca. 45 min (men kl. 15 i weekenden)
I seng kl. 1900
Så var der en dag, hvor vi havde gæster. Hun gik glip af sin lur 2. Blev så træt, at hun måtte puttes kl. 1830.
Lige siden har hendes søvnrytme set således ud:
Vågen: 0640-0700
Lur 1: 1130-1200, ca, 1½ time
I seng kl. 1830
Vi ville egentlig gerne tilbage til to lure, for den sidste time (1730-1830) er vores lille datter meget meget træt. Vi synes dog ikke, at hun allerede skal puttes kl. 1730. Så kan vi heller ikke nå at spise aftensmad.
Hvordan vil du anbefale, at vi får hende vænnet til to lure igen?
* * *
Du anbefaler en "godnatgrød" før sengetid, men i vores tilfælde synes der næsten ikke tid til godnatgrød - uanset hvad - fordi hun sover så kort tid efter aftensmaden. Hvad vil du anbefale i stedet for?