Brev:
Den slemme dyne
14. september 2011
Alder:
11 mdr.
Den slemme dyne
Kære Helen
Min datter på 11 måneder kan ikke lide sin dyne… eller tæppe eller noget som helst andet hun kan blive puttet med. Indtil nu har vi taget det ganske roligt – det har været sommer og hun har ikke virket kold på noget tidspunkt af natten (hun sover imellem os så vi foretager tjek regelmæssigt). Vi har som kompensation for den manglede dyne givet hende en lun natdragt med fødder og det har fungeret fint.
Problemet er at det efterhånden begynder at blive mere vanskeligt at finde natdragter med fødder i hendes størrelse og når hun får natdragt på uden fødder så bliver de iskolde. Kombineret med at hun ALTID vågner hvis man lister et tyndt tæppe – hendes bløde dyne, eller en af mors store t-shirts over hende mens hun sover – ja så har vi altså et problem. Vi har i den sidste uges tid konsekvent prøvet at putte tæppe om hende mens hun sover, men hun vågner HVER gang – hun bliver hidsig og sparket tæppe af – og falder i søvn igen. Vi har også prøvet at få hende til at falde i søvn med et tæppe over sig men det er slet ikke lykkedes.
Så hvad gør vi nu? Kan hun godt have det varmt nok, trods det at hendes krop bliver kølig? Jeg har det meget mærkeligt med at skulle ligge og putte under min dejlige dyne og 10 cm fra mig ligger min kolde datter uden så meget som et tæppe, men hvordan lokker vi hende til at acceptere dynen.
Jeg har overvejet at pakke hende endnu mere ind…..sokker – ekstra bukser og bluse, men synes lidt at det er en tosset vej at gå. Så har vi prøvet at putte hende i voksipose men hun flipper helt ud når hun har noget over fødderne/benene, så kære Helen har du nogle gode ideer.
Hilsen mor til en lille kold men stædig pige