Brev:
Sove for sig selv - 2 mdr.
4. september 2011
Alder:
2 mdr.
Sove for sig selv - 2 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. min søn som nu er snart 8 uger. Jeg ammer ham som du foreslog; Altså han vågner af en lur, bliver ammet, puslet, vi hygger og leger og så bliver han ammet fra det andet bryst inden han ligges i seng igen.
Det virker som om han ikke kun tager toppen af det andet bryst, men faktisk tager et helt måltid. Han har i det hele taget svært ved at sige stop efter amningerne. Hvis det stod til ham ville han gerne spise 45 min ved hver amning, hvor han efter 25-30 min bare ligger og hyggespiser, her tager jeg ham fra for ellers gør det for ondt i brystvorterne. Når han er taget fra virker han mæt og tilfreds.
Med hensyn til hans søvn, så har vi meget svært ved at få ham til at sove i barnevognen eller i liften. Han vil kun sove på os. Han græder meget når han kommer ud af vores arme. Vi har prøvet at ligge ham efter han er faldet i søvn ved brystet og vi har prøvet at ligge ham når han er lige ved at falde i søvn, så han stadig er vågen når vi ligger ham.
Hvis det endelig lykkes så vil han kun sove der i 45 min, så vågner han og vil op og sove videre på en af os. Jeg har kunnet læse mig frem til at det er der han skifter søvnrytme. Når vi når de 45 min og han begynder at bevæge sig prøver vi at vugge barnevognen, eller køre lidt frem og tilbage men uden held. Han vågner helt og begynder at græde. Det er så her vi tager ham op. Vi har også prøvet at gå ture med ham, men der sker det samme. Efter 45 min begynder han at græde og det bliver bare værre hvis vi går videre. Det hjælper kun at komme op.
Når vi ligger ham for natten er det bedre. Han falder som regel i søvn ved brystet eller bliver vugget i søvn på armen med en sang. Så kan vi ligge ham i liften og han sover som regel 3-4 timer første gang. Så får han mad og sover så 2-3 timer. Når han så vågner der (oftest omkring kl. 3-4) og får mad, så er han meget urolig resten af natten. Han vrider sig og virker som om han har ondt i maven. Han falder igen til ro hos en af os, men bliver hurtigt urolig igen når han bliver lagt i liften.
Det er utrolig hårdt fordi han kun vil være hos en af os, så i løbet af dagen hvor min kæreste er på arbejde er det en kamp for mig at komme på toilettet og få noget at spise fordi jeg næsten ikke kan ligge ham fra mig.
Jeg håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Katrine