Brev:
Rytme - rutiner (14 uger)
23. august 2011
Alder:
3 mdr.
Rytme - rutiner (14 uger)
Hej Helen.
Jeg er så småt ved at indføre en rytme i Olivias hverdag, så der kan komme lidt ro på dagen. Indtil nu fungerer det rigtig fint, hvis hun har været vågen i 1½ time efter natten, og så får lidt bryst hvor hun så som regel falder i søvn og så bæres over i liften og ud i barnevognen. Og så prøve resten af dagen at hun ikke er vågen mere end 2-2½ time før hun lægges i igen (uden bryst). Og det fungerer faktisk de fleste gange:-)
Men jeg har været lidt i tvivl om hvordan jeg skulle gøre hvis hun så vågnede efter ½ time 45 min. og ikke var udhvilet, men nu har jeg tænkt mig at hvis hun ikke kan falde i søvn igen hvis jeg står ved siden af barenevognen og hun bliver rigitg ked af det, så tage hende op og svøbe hende (med sutten) og så vugge hende i søvn i armene (hun sover så efter 2-5 min), for hun bliver hurtigt sur og tvær hvis jeg prøver at holde hende vågen ved at lege med hende. Og så resulterer det også bare i at hun er nødt til at få bryst igen inden jeg kan lægge hende.
Jeg forsøger også at hun ikke skal have bryst inden hver lur, kun om morgenen hvor hun jo har sovet det meste af natten uden mælk og derfor nok er mere sulten. Blir' hun helt utrøstelig får hun selvfølgelig en lille tår at sove på.
Hvad mener du om den plan?
Med venlig hilsen
Charlotte