Rytme - rutiner (14 uger)

23. august 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rytme - rutiner (14 uger)

Hej Helen.

Jeg er så småt ved at indføre en rytme i Olivias hverdag, så der kan komme lidt ro på dagen. Indtil nu fungerer det rigtig fint, hvis hun har været vågen i 1½ time efter natten, og så får lidt bryst hvor hun så som regel falder i søvn og så bæres over i liften og ud i barnevognen. Og så prøve resten af dagen at hun ikke er vågen mere end 2-2½ time før hun lægges i igen (uden bryst). Og det fungerer faktisk de fleste gange:-)

Men jeg har været lidt i tvivl om hvordan jeg skulle gøre hvis hun så vågnede efter ½ time 45 min. og ikke var udhvilet, men nu har jeg tænkt mig at hvis hun ikke kan falde i søvn igen hvis jeg står ved ...

Annonce

... siden af barenevognen og hun bliver rigitg ked af det, så tage hende op og svøbe hende (med sutten) og så vugge hende i søvn i armene (hun sover så efter 2-5 min), for hun bliver hurtigt sur og tvær hvis jeg prøver at holde hende vågen ved at lege med hende. Og så resulterer det også bare i at hun er nødt til at få bryst igen inden jeg kan lægge hende.

Jeg forsøger også at hun ikke skal have bryst inden hver lur, kun om morgenen hvor hun jo har sovet det meste af natten uden mælk og derfor nok er mere sulten. Blir' hun helt utrøstelig får hun selvfølgelig en lille tår at sove på.

Hvad mener du om den plan?

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi