Brev:
Hjælp med den søvn - 10 mdr.
9. august 2011
Alder:
10 mdr.
Hjælp med den søvn - 10 mdr.
Hej Helen
Så har jeg brug for dit råd igen. Min dreng er nu 46 uger gammel, og vi bøvler en del med søvnen.
Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
7-8 står op
Morgenmad
9-9.30 formiddagsmad
9.30-10 formiddagslur nogen dage
11-12 middagsmad
hvis ingen formiddagslur sover han ca kl 12 og hvis han har taget lur tidligere så sover han ca. 13.30
15 eftermiddagsmad
17.30 aftensmad
18.30 flaske
18.30- 19.30 sover for natten
22.30 flaske
Han har været rigtig dygtig til at sove og har taget 1½ time formiddag og igen 1½ time eftermiddag, han sover inde i tremmeseng, men har været nem bare at ligge og så faldt han selv i søvn.
Problemet er nu, at han bliver meget ulykkelig stort set hver gang han bliver lagt. Har han været vågen længe fx. ikke taget formiddagslur, så er det måske kun 15 min han er ked inden han ligger sig til at sove, men ofte er jeg nødt til at tage ham op fra formiddagsluren igen, og vente indtil middag, nogle dage er han ok glad og andre gange er han træt, men vil ikke overgive sig. Hvis han så tager en formniddagslur sover han ofte 1½ time og så ender det med at jeg ikke kan få ham til at sove eftermiddagslur, hvilket betyder at han er godt ristet og klar til at sove allerede kl 18.
Nogle dage hvor han ikke har taget formiddagslur tager han 2-3 timer til middag, men andre dage tager han kun ½ time og så kan jeg ikke få ham til at sove mere den dag, på trods af han ser rigtig træt ud. Har prøvet nogen morgener at tage ham op 6.30 fordi jeg tænkte at så kunne han nå 2 lure, men så hopper han alligevel formiddagsluren over, så er godt nok MEGET i tvivl hvad jeg skal gøre med det søvn, er godt nok hårdt at stå med en træt utrøstelig dreng der ikke vil sove, og som har været rigtig god til det og nu er det også begyndt at påvirke søvnen om natten, hvor han ellers altid har sovet godt.
Hjælp????
Ved at der ligger et udviklingsspring nu her ved 46 uger, men søvnproblemerne om dagen har stået på i mange uger nu, så det kan vel ikke være det?
Generelt er han en glad og tilfreds dreng, men meget pyler for tiden, spiser ikke så meget, men er en stor dreng:)
Han begynder i vuggestue om 3½ uge, så håber du har nogle gode råd, så vi kan nyde den sidste tid uden så meget gråd ved søvn:)
Med venlig hilsen
L