Den kære søvn og dumme vaner....

9. august 2011

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Den kære søvn og dumme vaner....

Hej Helen..

Åh den kære søvn!

Jeg har en dreng, Hannibal, på knap 1 år og 5 mdr (17 mdr)... der har altid være et eller andet med den søvn, men vi har da fået løst lidt problemer henad vejen.

Det som er vores "issue" pt er at Hannibal står ALT for tidligt op, både i forhold til ham selv og især også mor og far. :)

Han begynder at vågne kl 4-5 tiden og stiller sig op og råber eller siger "Hej" og peger mod stuen, som for at sige at det er tid til at stå op.

Vi lægger ham ned, putter ham, holder ham i hånden og siger noglegange "shhh" lige så stille. Mange gange falder han hen og sover igen, men kun i 5-10 minutter og så starter vi forfra.

Nå vi endelig kapitulere og går ind i stuen og tænder for tegnefilm, er han jo stadig vildt træt og gaber og ser helt vildt træt ud..

Det er som om det er blevet en vane for ham at når han åbner øjnene og ser at mor og far ...

Annonce

... ligger lige dér, ja så skal vi op... (vi bor i en lille lejlighed og sover derfor i samme værelse..)

Vi har prøvet at blive ved og ved og ved med at lægge ham ned, evt give ham lidt vand og nogle gange en banan (hvis han nu var sulten), men til sidst bliver han så rasende at han græder og bliver sur.
Det virker SLET ikke at tage ham med hen i vores seng, det er bare lidt for spændende og han mosler rundt.

Han sover ca kl 20 om aftenen og sover kun én lur om dagen ca 2 timer fra kl 11.30-13.30...

I korte perioder sover han "længe" til kl 5.30/6.00, men er stadig træt når han vågner.... har prøvet et par enkelte gange at han sov til kl. 7/8 (skete da han sov hos mormor), og det kunne man virkelig mærke på ham, at han var udhvilet og glad og ikke så meget pyller osv.

Han går i vuggestue og er en glad dreng med god appetit, så hvad pokker skal vi gøre?

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil lige sige mange tak for dit gode og præcise svar på mit spørgsmål om "Afbrudt søvn efter dagplejestart". Jeg fik lige præcis den vejledning, jeg manglede. Så tusind tak og fortsat god dag.

Kærlig hilsen
Victors stolte mor.