Brev:
Den kære søvn og dumme vaner....
9. august 2011
Alder:
17 mdr.
Den kære søvn og dumme vaner....
Hej Helen..
Åh den kære søvn!
Jeg har en dreng, Hannibal, på knap 1 år og 5 mdr (17 mdr)... der har altid være et eller andet med den søvn, men vi har da fået løst lidt problemer henad vejen.
Det som er vores "issue" pt er at Hannibal står ALT for tidligt op, både i forhold til ham selv og især også mor og far. :)
Han begynder at vågne kl 4-5 tiden og stiller sig op og råber eller siger "Hej" og peger mod stuen, som for at sige at det er tid til at stå op.
Vi lægger ham ned, putter ham, holder ham i hånden og siger noglegange "shhh" lige så stille. Mange gange falder han hen og sover igen, men kun i 5-10 minutter og så starter vi forfra.
Nå vi endelig kapitulere og går ind i stuen og tænder for tegnefilm, er han jo stadig vildt træt og gaber og ser helt vildt træt ud..
Det er som om det er blevet en vane for ham at når han åbner øjnene og ser at mor og far ligger lige dér, ja så skal vi op... (vi bor i en lille lejlighed og sover derfor i samme værelse..)
Vi har prøvet at blive ved og ved og ved med at lægge ham ned, evt give ham lidt vand og nogle gange en banan (hvis han nu var sulten), men til sidst bliver han så rasende at han græder og bliver sur.
Det virker SLET ikke at tage ham med hen i vores seng, det er bare lidt for spændende og han mosler rundt.
Han sover ca kl 20 om aftenen og sover kun én lur om dagen ca 2 timer fra kl 11.30-13.30...
I korte perioder sover han "længe" til kl 5.30/6.00, men er stadig træt når han vågner.... har prøvet et par enkelte gange at han sov til kl. 7/8 (skete da han sov hos mormor), og det kunne man virkelig mærke på ham, at han var udhvilet og glad og ikke så meget pyller osv.
Han går i vuggestue og er en glad dreng med god appetit, så hvad pokker skal vi gøre?
Kærlig hilsen
Camilla