Laaaaaaang putning om aftenen!

2. august 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Laaaaaaang putning om aftenen!

Hej Helen og velkommen tilbage fra ferie, håber du har nydt den :-)

Nå, - vores dejlige skønne dreng på 11 måneder + 2 uger, har den sidste måned været godt gedigen svær at putte.

Vi har faste putteritualer; spiser godnatgrød kl 19.00, går derefter i bad og er i seng ca kl.19.45. Her synger vi godnatsange imens han trisser rundt i tremmesengen, rejser sig, sætter sig, ruller rundt i dynen og vifter med sin sovekanin.

Når vi har sunget, lægger vi ham ned og tilbyder ham vand af flaske, - den er han dog mindre og mindre interesseret i, hvilket jo egentlig er ok, han har fået vand til godnatgrøden så han burde ikke være tørstig eller sulten.

Herefter kysser vi godnat og går.
Vi kan høre i babyalarmen at han rejser sig i sengen med det samme og så begynder snakkeriet.
Baaaababababababa!! Osv. Vi er glade for at han ikke er ked af det og vi går ned til ham igen efter 5-7 minutter og lægger ham igen. Og sådan fortsætter vi i op til en time.
Han bliver jo selvfølgelig træt og til sidst sidder en af os hos ham med en hånd på ryggen (lægger sig ofte på maven) indtil han sover.

Her til aften blev han dog rigtig ked af det, også selvom vi blev derinde, da vi kunne høre at nu var det tid til at nusse på ryggen, og jeg måtte tage ham op, ...

Annonce

... hvorefter han gik ud som et lys på min skulder.

Han er lige startet i vuggestue, - det er kun 2 dag han er afsted, så der er selvfølgelig også noget der skal bearbejdes, men de lange putninger har stået på i en god måned nu.

Vi er i tvivl om, hvorvidt han sover for meget i løbet af dagen. Hvis man kigger rent timemæssigt så gør han ikke, han sover fra 9 til 10.30 og igen fra 14 til 15. Så han slumrer ikke dagen væk.

Han har dog aldrig taget de lange marathonlure om dagen, til gengæld har han sovet ret sammenhængene om natten fra han var spæd.
Kan det allerede være tid til at udfase formiddagsluren og så håbe på en lidt længere lur fra ved en 11.30 tiden?
Vuggestuen putter til middagslur på dette tidspunkt.

En anden teori, luftet af mormor, er at han bliver kvikket op af badet og derfor ikke har den ro i kroppen som kræves for en dejlig putning?

Vi har overvejet simpelthen at blive inde hos ham og ikke gå fra ham før han sover, idet der sker rigtigt meget i hans liv pt, men skal vi så konstant lægge ham ned eller skal han have lov til at tulre og mase rundt i sengen?

Håber du kan hjælpe os, vi er er lidt rådvilde og synes også det er trist, hvis han vænner sig til at putning skal tage 1 time.

Mange Hilsner
Helene og Henrik

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor