Lange lure om dagen eller tidligere i seng om aftenen?

30. juli 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Lange lure om dagen eller tidligere i seng om aftenen?

Hej!

Min datter Jamila på knap 4 mdr, har siden hun blev 2 mdr sovet fra ca.kl.23 om aftenen til kl.6-7 om morgenen. Hun har altid sovet i min kærestes og min seng, ved siden af mig og det er dejligt synes jeg, men synes også det er ved at være tid hun lærer at sove i sin egen seng, stadig på vores værelse.

Hun sover meget lidt om dagen, medmindre jeg enten ligger mig og sover sammen med hende eller hun sover i mine arme. Hvis hun sover sådan heeelt tæt ved mig, kan hun sagtens sove et par timer. Mange ville sikkert sige, at jeg er heldig og ikke skal brokke mig... Fordi hun så tidligt begyndte at sove de der 7-8 timer i streg om natten. Det er jeg også glad for. Men jeg er efterhånden begyndt at få et behov for noget tid om ...

Annonce

... dagen og aftenen, hvor jeg bare kan passe mig selv lidt, have lidt voksen tid eller hvad jeg nu har lyst til.

Jeg ville elske, hvis jeg på én eller anden måde ville kunne lære hende at sove enten nogle lange lure om dagen eller tidligere om aftenen, og stadig først vågne der ved 6-7 tiden. Begge dele ville være fantastisk, hvis hun både kunne lære at tage lidt længere lure om dagen alene og sove måske fra 20-21-tiden til kl.6-7 stykker om morgenen.

Jeg føler at jeg får mindre og mindre energi til at underholde hende mere eller mindre hele dagen uden pauser fra 7 morgen til 23 aften, og jeg er meget alene om det, har ikke så mange omkring mig der kan hjælpe.

Har du nogle gode råd til hvordan jeg måske kan lære hende det?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!