Brev:
Lange lure om dagen eller tidligere i seng om aftenen?
30. juli 2011
Alder:
4 mdr.
Lange lure om dagen eller tidligere i seng om aftenen?
Hej!
Min datter Jamila på knap 4 mdr, har siden hun blev 2 mdr sovet fra ca.kl.23 om aftenen til kl.6-7 om morgenen. Hun har altid sovet i min kærestes og min seng, ved siden af mig og det er dejligt synes jeg, men synes også det er ved at være tid hun lærer at sove i sin egen seng, stadig på vores værelse.
Hun sover meget lidt om dagen, medmindre jeg enten ligger mig og sover sammen med hende eller hun sover i mine arme. Hvis hun sover sådan heeelt tæt ved mig, kan hun sagtens sove et par timer. Mange ville sikkert sige, at jeg er heldig og ikke skal brokke mig... Fordi hun så tidligt begyndte at sove de der 7-8 timer i streg om natten. Det er jeg også glad for. Men jeg er efterhånden begyndt at få et behov for noget tid om dagen og aftenen, hvor jeg bare kan passe mig selv lidt, have lidt voksen tid eller hvad jeg nu har lyst til.
Jeg ville elske, hvis jeg på én eller anden måde ville kunne lære hende at sove enten nogle lange lure om dagen eller tidligere om aftenen, og stadig først vågne der ved 6-7 tiden. Begge dele ville være fantastisk, hvis hun både kunne lære at tage lidt længere lure om dagen alene og sove måske fra 20-21-tiden til kl.6-7 stykker om morgenen.
Jeg føler at jeg får mindre og mindre energi til at underholde hende mere eller mindre hele dagen uden pauser fra 7 morgen til 23 aften, og jeg er meget alene om det, har ikke så mange omkring mig der kan hjælpe.
Har du nogle gode råd til hvordan jeg måske kan lære hende det?
Hilsen