Brev:
Putning sammen med storesøster
23. juli 2011
Alder:
10 mdr.
Putning sammen med storesøster
Hej Helen.
Har lige lidt blandede spørgsmål ang min søn på næsten 10 måneder. Vi har for ca 2 uger siden rykket ham ud af soveværelset (til værelset lige op af) og 2 dage efter rykkede vi storesøster på 2½ år med ind og det er faktisk gået fint, få nætter er vi kun lige oppe og give ham en flaske og andre gange er de begge vågne flere gange, men alt i alt synes jeg det går fint og de skal jo lige lære det :o)
Om aftenen når vi putter dem tager det ca 1 time før begge sover, og vi har rykket lidt frem og tilbage med puttetidspunktet, men uanset om de blir lagt kl 19.30 eller 21 tager det 1 time (udsvingene plejer ikke at være så store, men her i ferien har dagene været skubbet lidt frem og tilbage).
Som regel er de helt oppe at køre i ca 20 min, hvor de hopper og danser i sengen og kører hinanden op. Vi går jævnigt ind og siger de skal lægge sig og godnat, efter de 20 min plejer Mikkeline at falde ned og vende sig om og siger hun er dygtig og Valdemar skal lægge sig også. Vi over-roser hende, at det er flot hun lægger sig og Valdemar også skal lære det, så det er godt hun viser ham det osv. Valdemar rejser sig konstant selvom øjnene kører rundt, og øjne og ører kløer og han ser virkelig træt ud, men han kæmper længe. De er sjældent kede af det, men som om de har svært ved at geare ned.
Som sagt går jeg ind indimellem og lægger ham, men er det bedre hvis jeg bare lader være og ser hvad der sker, eller omvendt blir derinde og ligge ham konsekvent hver gang han rejser sig?
Til hans lure i barnevognen er det lidt det samme, han rejser sig konstant og vi kæmper med ikke at trille ham selvom det er nemmest, hvis vi bare er i nærheden er han sjældent ked af det, men kæmper bare længe selvom han er tydeligt træt, så ved ikke om han "holder fest" fori vi er i nærheden (altså er der og hænger f.eks tøj op osv, vi snakker ikke med ham. Men omvendt bliver han ked hvis han ikke kan se os. Nogle forslag?
Og det næste er at han næsten konsekvent vågner efter 40-50 min og skal rokkes lidt og ha sut og ved næsten ikke hvordan vi skal få det til at stoppe, men han skal starte dagpleje om 2 uger og ville bare gerne ha det fungere lidt bedre.
Også et spørgsmål omkring mad. Han er begyndt at spise rigtig godt og stort set alt hvad vi får, men hvad må han stadig ikke få endnu?
Han får ca 400-450 ml mme i døgnet nu som er en godnatflaske og 1 flaske i løbet af natten, alt mellem 23 og 4. Og så får han sødmælk morgen middag og aften og vand i øvrigt. Er det passende for alderen?
Kærlig hilsen
D.