Middags lur

1. juni 2011

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Middags lur

Hej Helen..

Sune er nu 15 mrd.
han sover fra 20.30/21.00 til 6.30/7.00 altså en natte søvn på 10 timer... nem at lægge og sover fint igennem

Desværre vil han ikke sover mere end 1 1/2 time til middagslur. ca. 11.30 til 13. Dette både hjemme og i vuggestuen

Det er svært for ham at holde sig vågen fra 13 til 21.

Vi forsøger på at give ham en sen eftermiddags lur ved 16.30 tiden, men det vil han sjældent og det tager lang tid.. op til en halv time i barnevogen før han overgiver sig

Hvis vi lægger ham tidligere om aften, står han det tidligere op og har dermed sværre ved ...

Annonce

... at holde sig vågen til frokosten i vuggestuen kl. 11..
De er udenfor fra kl. 9.00 til 10.45 og igen fra de står op fra lur til de bliver hentet...

Han trives, spiser godt, er meget god motorisk... skal højest sansynlig have dræn i ørene i slutningen af juni. Har dog ikke virket plaget af ørerne.. vil gerne ligge ned m.v. .. jeg fik han for nyeligt tjekket hos ørelæge, da jeg som mor ikke synes han sagde noget forståeligt endnu (se forrige brev til dig)... han havde noget stående på begge øre.

Men Helen... har du forslag til anden døgn rytme.. andre sove tider...eller?

Hilsen Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder