Brev:
Ny lillesøster
18. maj 2011
Alder:
3 år, 6 mdr.
Ny lillesøster
Kære Helen
Mit spørgsmål til dig drejer sig om min "store" pige på 3,5 år som for 3 uger siden er blevet storesøster til en vidunderlig lille pige. Hun er meget stolt over rollen som storesøster, og hun er både sød og meget kærlig overfor sin lillesøster. det er naturligvis rigtig dejligt.
Reaktionen kommer ud på andre måder, f.eks. ved at være meget pivet og vred overfor mig. Hun er også begyndt at tisse i sengen hver nat, men det er jo nok helt naturligt, at hun har disse reaktioner i en periode.
Hun har altid kommet ind til os (mig) om natten og det har været helt fint. Efter lillesøster er kommet har hun dog fået lov til at falde i søvn (og sove) i vores seng - altså i modsætning til tidligere, hvor hun faldt i søvn i egen seng og først kom ind senere i løbet af natten. Nu spekulerer vi på, om vi skal forsøge egen seng igen eller rykke hendes seng ind i vores soveværelse, så hun rykker fra vores seng, men bliver i værelset. (så behøver far heller ikke at sove på sofaen længere).
Har du nogle gode råd til dette? Tror du at overgangen vil blive lettere for hende, hvis hun kommer ind til os i egen seng og først rykker tilbage til værelset, når lillesøster også kan komme med?
Venlig hilsen
Trine