Brev:
Urolige nætter - 3 år, 3 mdr.
5. maj 2011
Alder:
3 år, 3 mdr.
Urolige nætter - 3 år, 3 mdr.
Hej Helen.
Det er første gang jeg selv skriver til dig, men har haft meget glæde af at læse dine svar til andre.
Jeg har en søn på 3,3 år som aldrig har sovet igennem om natten. Han er vågen mellem 1 og 6 gange hver nat, i gennemsnit vil jeg tro ca. 3,5 gang. Han kalder på mig, hvorefter jeg går ind til ham, ligger ham ned og han sover videre. Sjældent beder han om en tår vand, men det er ikke hver nat.
Det har selvfølgelig været hårdt indtil nu aldrig at få sin nattesøvn, men tror man vender sig til det. Det er ikke fordi han vil mig noget. Jeg siger intet til ham, ligger ham bare og så sover han videre. Altså han er ikke sådan rigtig vågen, men sidder op i sengen med svagt åbne øjne. Han er ikke ked eller bange (medmindre han har drømt, men det er jo normalt for alderen, så det tæller ikke).
Grunden til at jeg skriver nu er fordi jeg har termin om en måned med nr. 2 og så ved jeg ikke lige hvordan jeg skal klare det hvis hun nu også vågner om natten, så får jeg jo aldrig sovet! Min mand hører intet og sover så tungt at jeg ville skulle bruge for lang tid på at få vækket ham, så han kan gå ind til vores søn. Det er hurtigere at gøre det selv! Jeg vågner jo alligevel! ;o)
Jeg har den sidste tid prøvet at trække det med at gå ind til ham i håb om at han så selv ligger sig og sover videre, men det har ingen effekt. Han bliver bare ved med at kalde.
Der er ingen problemer med at putte ham om aftenen eller noget. Han er glad for sin seng og jeg tror heller ikke han "ved" at han vågner.
Hvad kan jeg gøre?
Hilsen
Den trætte mor.