Rytme og lære at sove længere end ½ time

26. april 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rytme og lære at sove længere end ½  time

Hej Helen.

Vi kæmper stadig med at få vores søn på 3 måneder til at sove længere end en halv time.
Jeg har forsøgt at give ham mælk af flere omgange, så han er fyldt, men det hjælper desværre ikke.

Han vågner alligevel efter en halv time. Jeg har forsøgt så at give ham igen, når han vågner, men der vil han slet ikke have noget. Så han vågner altså ikke pga sult.

Han er ikke ked af det, når han vågner, men ligger og kigger. Som tidligere nævnt hjælper det nogle gange, hvis jeg går med ham i barnevogn, men det tager så i hvert fald en halv eller hel time før han sover igen.

Skal jeg fortsætte på den måde for at lære ham at sove længere og for få skabt en rytme ? Eller er der andet jeg skal forsøge. Vil det overhovedet hjælpe på at få skabt en rytme at lade ham ligge og gå med ham, når han nu ligger vågen så lang tid.

Han er enorm nysgerrig og jeg har også forsøgt at skærme ham - igen uden den store effekt.

Det skal jo lige nævnes at selvom han ikke er ked af det, når han vågner, så bliver han jo naturligvis lyn hurtig træt igen.

Jeg har også forsøgt at holde ham længere vågen og aktivere ham i håb om, at han er mere træt og derfor ville sove længere - heller ingen forskel.

Jeg er ved at være en smule kørt ned over det, fordi det jo er hårdt for mig og hårdt for ham, fordi han er træt rigtig ...

Annonce

... meget af dagen.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg mere skal forsøge.
Der er heller ingen forskel på om han sover ude eller inde.

Det skal siges, at hvis han kommer over den første halve time og hvis det lykkes mig at få ham til at sove videre, så kan han godt sove flere timer. Så det er altså efter den første halve time, der er store problemer.

Når det nu forhåbentlig snart vil lykkes at lære ham at komme videre i søvnen, vil jeg høre dig om nedenstående rytme er okay.

Han kommer tidligt i seng og da han vågner så snart jeg står op om morgenen, ja så komme han også tidligt op. Jeg skal op tidligt pga vores store datter.

Op kl. 6

Formiddagslur ca. 7.30/8.00 - ?

Middagslur 12.00 - 14.00

Eftermiddag 16.30 - 17.00

I seng ca. 19.00

Det er sådan jeg udfra din bog kan se, at vi kan få det til at hænge sammen og sådan vi selv kunne ønske os det.
Men det fungere jo slet slet ikke nu, hvor han måske sover fra 7.30-8.00. Så kan han naturligvis ikke holde sig til kl. 12.

Jeg håber du endnu engang har et råd som kan hjælpe os videre. Det skal siges at storesøster gjorde det samme og det blev først ændret, da hun var omkring et år.
Det er meget hårdt at tænke på. Derfor vil jeg nu gøre noget ved det og forsøge at ændre det så hurtigt som muligt.

Glæder mig til at høre fra dig.

Hilsen
Jette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor