Brev:
Rytme og lære at sove længere end ½ time
26. april 2011
Alder:
3 mdr.
Rytme og lære at sove længere end ½  time
Hej Helen.
Vi kæmper stadig med at få vores søn på 3 måneder til at sove længere end en halv time.
Jeg har forsøgt at give ham mælk af flere omgange, så han er fyldt, men det hjælper desværre ikke.
Han vågner alligevel efter en halv time. Jeg har forsøgt så at give ham igen, når han vågner, men der vil han slet ikke have noget. Så han vågner altså ikke pga sult.
Han er ikke ked af det, når han vågner, men ligger og kigger. Som tidligere nævnt hjælper det nogle gange, hvis jeg går med ham i barnevogn, men det tager så i hvert fald en halv eller hel time før han sover igen.
Skal jeg fortsætte på den måde for at lære ham at sove længere og for få skabt en rytme ? Eller er der andet jeg skal forsøge. Vil det overhovedet hjælpe på at få skabt en rytme at lade ham ligge og gå med ham, når han nu ligger vågen så lang tid.
Han er enorm nysgerrig og jeg har også forsøgt at skærme ham - igen uden den store effekt.
Det skal jo lige nævnes at selvom han ikke er ked af det, når han vågner, så bliver han jo naturligvis lyn hurtig træt igen.
Jeg har også forsøgt at holde ham længere vågen og aktivere ham i håb om, at han er mere træt og derfor ville sove længere - heller ingen forskel.
Jeg er ved at være en smule kørt ned over det, fordi det jo er hårdt for mig og hårdt for ham, fordi han er træt rigtig meget af dagen.
Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg mere skal forsøge.
Der er heller ingen forskel på om han sover ude eller inde.
Det skal siges, at hvis han kommer over den første halve time og hvis det lykkes mig at få ham til at sove videre, så kan han godt sove flere timer. Så det er altså efter den første halve time, der er store problemer.
Når det nu forhåbentlig snart vil lykkes at lære ham at komme videre i søvnen, vil jeg høre dig om nedenstående rytme er okay.
Han kommer tidligt i seng og da han vågner så snart jeg står op om morgenen, ja så komme han også tidligt op. Jeg skal op tidligt pga vores store datter.
Op kl. 6
Formiddagslur ca. 7.30/8.00 - ?
Middagslur 12.00 - 14.00
Eftermiddag 16.30 - 17.00
I seng ca. 19.00
Det er sådan jeg udfra din bog kan se, at vi kan få det til at hænge sammen og sådan vi selv kunne ønske os det.
Men det fungere jo slet slet ikke nu, hvor han måske sover fra 7.30-8.00. Så kan han naturligvis ikke holde sig til kl. 12.
Jeg håber du endnu engang har et råd som kan hjælpe os videre. Det skal siges at storesøster gjorde det samme og det blev først ændret, da hun var omkring et år.
Det er meget hårdt at tænke på. Derfor vil jeg nu gøre noget ved det og forsøge at ændre det så hurtigt som muligt.
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen
Jette